در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
اشتراک
گلوبال تایمز، روزنامه دولتی چین می نویسد، مشارکت راهبردی روسیه و چین در تضمین صلح و امنیت در منطقه اوراسیا بسیار مهم است و می تواند نقش سازنده ای در حفظ نظم و عدالت جهانی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌ نویسد: "مسکو و پکن به نشانه همبستگی با ملت های دیگر، مصرانه چندقطبی شدن و دموکراتیزه‌تر شدن روابط بین‌الملل را ترویج کرده و به شدت با تلاش‌های واشنگتن برای تحمیل آرمان‌های خود به همه و برانگیختن و تحریک جنگ سرد جدید مخالفت می‌کنند".
نویسنده مقاله تاکید می کند، افزایش همکاری های دو کشور با وجود تمام تلاش های غرب برای دورکردن آنها از یکدیگر صورت می گیرد. وی به عنوان نمونه به گفتگوهای اخیر ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ اشاره کرد که نتایج آن به نظر او حاکی از موفقیت های حاصله در توسعه روابط دوجانبه است.
Президент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
نگرانی آمریکا از نزدیکی روابط روسیه و چین
وی خاطرنشان می کند: "روابط روسیه و چین در حال ورود به دوره جدیدی است. انتظار می رود در سال 2023 همکاری بین دو کشورتقویت شود و شکوفایی و ثبات بیشتری برای جهان به ارمغان بیاورد."
نویسنده مقاله بر این نکته تاکید کرد که دو کشورنه تنها در زمینه های اقتصادی و انرژی، بلکه در زمینه امنیت نیز در حال توسعه مشارکت هستند. مانورهای نظامی مشترک چین و روسیه که علیرغم اتهامات و سوء ظن "بی اساس و غیرمنطقی" از سوی سیاستمداران غربی، طبق برنامه انجام شد، گواه این امر است.
پوتین و شی جین پینگ در آستانه سال نو میلادی از طریق کنفرانس ویدئویی گفتگو کردند. رئیس جمهور چین از جمله گفت که پکن آماده است همکاری راهبردی با مسکو را تقویت کند و با آن برای حفاظت از حاکمیت و امنیت دو کشور همکاری کند. پوتین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که اهمیت مشارکت راهبردی روسیه و چین به عنوان یک عامل برقرارکننده ثبات در شرایط تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. به نظر او، هماهنگی اقدامات مسکو و پکن در خدمت ایجاد یک نظم جهانی عادلانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала