مطالعه: حتی یک بار تمرین ورزشی سطح پروتئین های ضد سرطان در خون را افزایش می دهد

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر مطالعه: حتی یک بار تمرین ورزشی سطح پروتئین های ضد سرطان در خون را افزایش می دهد
مطالعه: حتی یک بار تمرین ورزشی سطح پروتئین های ضد سرطان در خون را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
اشتراک
یک مطالعه جدید نشان داده است که تنها یک تمرین ورزشی پروتئین های ضد سرطانی تولید می کند که می تواند سرعت رشد تومور را در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات به طور قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، محققان دریافته‌اند که حتی یک تمرین ورزشس کوچک 30 دقیقه‌ای می‌تواند باعث افزایش ترشح پروتئینی شود که مقاومت سرطان را در جریان خون بهبود می‌بخشد.
ارتباط بین سطوح بالاتر فعالیت بدنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان توسط بسیاری از مطالعات ثابت شده است. به نظر می رسد ورزش مکرر نه تنها خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد، بلکه نتایج بیمارانی را که قبلاً به آن مبتلا شده اند نیز بهبود می بخشد. به گفته متخصصان با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست که چگونه ورزش به مبارزه با سرطان کمک می کند.
سال گذشته، دانشمندان دانشگاه ادیت کوئن (ECU) در استرالیا این مسئله را با آموزش یک برنامه ورزشی 12 هفته ای به 10 مرد مبتلا به سرطان پروستات بررسی کردند. در پایان برنامه، آن‌ها دریافتند که شرکت‌کنندگان سطوح خونی بسیار بالاتری از میوکین‌ها داشتند، پروتئین‌هایی که توسط ماهیچه‌های اسکلتی تولید می‌شوند و نه تنها می‌توانند مستقیماً رشد تومور را مهار کنند، بلکه تعدادی دیگر از فرآیندهای ضد سرطانی را در بدن تحریک می‌کنند.
روش های ساده برای پیشگیری از سرطان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
گزارش و تحلیل
دستاورد جدید روش "ژن‌درمانی" برای درمان سرطان خون در ایران
در یک مطالعه جدید، تیم دانشگاه ECU نگاه دقیق تری به میوکین ها انداخت. 9 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات یک جلسه تمرینی را به مدت 34 دقیقه با دوچرخه ثابت انجام دادند و محققان نمونه سرم خون آنها را قبل، بلافاصله بعد و دوباره 30 دقیقه پس از تمرینات ورزشی جمع آوری کردند.
همانطور که انتظار می رفت، سرمی که بلافاصله بعد از تمرین گرفته شد، در مقایسه با غلظت اولیه نمونه قبلی، سطوح بالایی از میوکین ها را داشت. در زمان برداشتن نمونه های 30 دقیقه ای، سطح این میوکین ها به سطح پایه کاهش یافته بود.
برای نشان دادن خواص ضد سرطانی این پروتئین‌ها، این تیم نمونه‌های سرمی را روی سلول‌های سرطانی پروستات در یک ظرف آزمایشگاهی اعمال کردند. افزایش سطح میوکین ها در نمونه ها بلافاصله پس از ورزش، رشد تومور را تا 17 درصد مهار می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала