بلومبرگ یکی از بهترین نتایج در سال 2022 را برای بازار هند پیش بینی کرد

© AP Photo / Mahesh Kumar Aخبرگزاری بلومبرگ یکی از بهترین نتایج در سال 2022 را برای بازار هند پیش بینی کرد
خبرگزاری بلومبرگ یکی از بهترین نتایج در سال 2022 را برای بازار هند پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ می نویسد در پایان سال 2022، بازار سهام هند یکی از بهترین نتایج را در بین بزرگترین بازارهای سهام جهان نشان خواهد داد و تنها بازارهای سنگاپور و اندونزی رشد بیشتری را خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، از ابتدای سال، شاخص S&P BSE Sensex، که عملکرد 30 شرکت بزرگ هندی را در بورس اوراق بهادار بمبئی (BSE) دنبال می‌کند، تقریباً 4 درصد افزایش یافته است. برای مقایسه، شاخص جهانی MSCI All Country World حدود 20 درصد در مدت مشابه کاهش پیدا کرده است.
در حالی که بازارهای غربی به دلیل افزایش نرخ بهره و ترس از رکود در حال سقوط بودند، بازار هند به سطوح بی سابقه ای رسید. شرکت های مرتبط با میلیاردر گوتام آدانی امسال پیشتاز بودند و قیمت سهام برخی از آنها طی یک سال بیش از دو برابر شد. همچنین سهام بانک ها به دلیل بهبود شدید تقاضا برای وام نیز پویایی قوی خود را نشان دادند.
برعکس شرکت‌های فناوری که ارزش سهام آنها سقوط کرده‌ و صادرکنندگان نرم‌افزار وضعشان خیلی خوب نیست. نگرانی ها از کاهش تقاضا برای محصولات در خارج از کشور به ضرر صادرکنندگان نرم‌افزار عمل کرده است.
مراسم دسته جمعی عروسی در هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
عروسی 300 زوج در هند
با این وجود، چشم انداز بازار سهام هند چندان روشن نیست. از جمله انتظار می‌رود که روند افزایش نرخ سهام در سال آینده شتاب خود را از دست بدهد. کاهش رشد اقتصاد جهانی در کوتاه مدت می تواند هند را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
پیش از این، نشریه فایننشال تایمز خاطرنشان کرده بود که هند به طور فزاینده ای به عنوان جایگزینی برای چین در نظر گرفته می شود که جذابیت آن به دلیل اقدامات سختگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و فشار مقامات به تجارت به ویژه در بخش فناوری اطلاعات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. آخر مقامات هند، برعکس، از تجارت حمایت می کنند و اقتصاد این کشور رشد ثابتی را نشان می دهد. در نتیجه، برخی از شرکت های بزرگ شروع به انتقال تولید از چین به هند و تکیه بر بازار محلی کردند.
با این حال، کارشناسان در گفتگو با این نشریه قبول کردند که یکی از موانع رشد بیشتر سهام هند ممکن است ارزش گذاری بالای آنها باشد. طبق مضرب P/E آتی، که نسبت ارزش بازار به سود پیش‌بینی شده برای 12 ماه آینده را نشان می‌دهد، هند در زمان انتشار این مطلب در جایگاه دوم قرار داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала