بازی آنلاین Wordle و دیگر محبوب ترین کلمات سرچ شده در گوگل در سال 2022 میلادی

© AP Photo / Virginia Mayoبرنامه Wordle و دیگر محبوب ترین کلمات سرچ شده در گوگل در سال 2022
برنامه Wordle و دیگر محبوب ترین کلمات سرچ شده در گوگل در سال 2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
اشتراک
گوگل محبوب ترین محبوب ترین کلمات سرچ شده در جستجوگر خود در سال 2022 را جمع بندی و اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بازی آنلاین Wordle ، اوکراین و ولادیمیر پوتین از جمله آنها هستند.
بیشترین جستجوی گوگل در سال 2022 ، برنامه Wordle بود، یک بازی آنلاین که در آن باید هر روز یک کلمه جدید پنج حرفی را حدس بزنید.
در رتبه دوم محبوبیت، عبارت "India vs England" (هند در مقابل انگلستان) قرار گرفت. کاربران به مسابقه کریکت بین دو کشور علاقه مند بودند.
اوکراین، ملکه الیزابت و Ind vs SA - مسابقه کریکت بین تیم های ملی هند و آفریقای جنوبی در مکان های بعدی قراردارند.
پرطرفدارترین اخبار از نظر تعداد پرس و جو در گوگل، اوکراین، در گذشت ملکه الیزابت، نتایج انتخابات سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده، نتایج پاوربال - یک قرعه کشی آمریکایی، که در آن در سال 2022 سه شرکت کننده به طور همزمان رکورد را شکستند و برنده جک پات شدند، و همچنین بیماری آبله میمون هستند.
در میان افرادی که در سال 2022 توسط کاربران بیشتر جستجو شده ، گوگل از افراد مشهور آمریکایی جانی دپ، ویل اسمیت، امبر هرد، کریس راک و همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نام می برد.
پیش از این، دیکشنری وبستر محبوب ترین کلمه سرچ شده در سال 2022 را اعلام کرده بود. این "گس لایتینگ"( gaslighting) بود - نوعی خشونت روانی و دستکاری روان‌شناختی است که در آن یک شخص یا گروه، بذر شک را در فرد یا گروه هدف کاشته، و با این کار موجب می‌گردد که آن‍ها در مورد حافظه، ادراک یا قضاوت خود پرسش کنند.. علاوه بر این، این اصطلاح هم در زمینه های روزمره و هم در زمینه های سیاسی قابل استفاده است. به گفته گردآورندگان، تعداد جستجوهای کلمه "gaslighting" در این فرهنگ لغت در سال 2022، 1740٪ بیشتر از یک سال قبل است.
در سال 2021، گوگل محبوب ترین کلمات سرچ شده نه تنها در سراسر جهان، بلکه در روسیه را نیز نام برد. روس ها بیشترین علاقه را به مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا، المپیک توکیو و یوروویژن 2021 داشتند. در میان افراد مشهور، کاربران روس الکسی ناوالنی، شخصیت مخالف، ماکسیم، خواننده، ، دانشمند علوم سیاسی کاترین شولمان، کارشناس سیاسی (که توسط وزارت دادگستری در فهرست افراد و سازمان‌های عوامل خارجی در فدراسیون روسیه گنجانده شده)، الک بالدوین بازیگرو منیژه، خواننده را جستجو می‌کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала