استعفای سفیر اسرائیل در فرانسه در اعتراض به کابینه نتانیاهو

© AFP 2023 / Joel SagetВид сверху на площадь Согласия и здание Национального собрания в Париже, Франция
Вид сверху на площадь Согласия и здание Национального собрания в Париже, Франция - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اشتراک
منابع رسانه‌ای از استعفای سفیر اسرائیل در پاریس در اعتراض به ترکیب کابینه جدید این کشور خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، یائیل جرمن، سفیر اسرائیل در پاریس با انتشار پیامی در توییتر، در اعتراض به تشکیل دولت جدید ائتلافی این رژیم به رهبری بنیامین نتانیاهو از سمتش استعفا کرد.
جرمن در پیام استعفای خود تاکید کرده است که سیاستمداران افراطی در کابینه جدید اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو حضور دارند.
وی همچنین با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو و اظهارات دیگر وزرای کابینه‌اش با ارزش‌ها و باورهای وی در تضاد هستند، اعلام کرد که از سمتش استعفا کرده است.
بنیامین نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
نتانیاهو بار دیگر به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد
بنیامین نتانیاهو تاکنون به استعفای سفیر اسرائیل در پاریس واکنشی نشان نداده است.
کابینه ائتلافی جدید اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود طی نشست عصر پنج‌شنبه پارلمان این رژیم رای اعتماد گرفت.
دولت ائتلافی نتانیاهو موفق به کسب رای موافق ۶۴ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کِنست شده است. در این نشست ۵۴ نماینده رای مخالف دادند.
بدین ترتیب، نتانیاهو برای ششمین بار در دوران حیات سیاسی خود بر صندلی نخست‌وزیری نشست. امیر اوحانا، نماینده حزب لیکود نیز به عنوان رئیس کنست انتخاب شده است.
منابع رسانه‌ای عبری زبان نیز اعلام کردند که جبهه مخالف نتانیاهو پس از گرفتن رأی اعتماد کابینه وی از کنست در خیابان اصلی تل‌آویو تظاهرات کردند.
ائتلاف نتانیاهو توانسته بود در انتخابات اخیر این رژیم حائز اکثریت آرا شود و مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل، که حاصل ائتلاف حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با احزاب راست‌گرای افراطی و ارتدوکس یهودی است، در کنست (پارلمان اسرائیل) برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала