در ایتالیا ادعا کردند استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین امکان پذیر است

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertگیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا
گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
اشتراک
گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا ادعا کرد استفاده روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین گویا ممکن است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله خبری آمریکایی نیوزویک، وزیر دفاع ایتالیا گفت چنین سناریویی هم برای کرملین و هم برای رهبری ناتو هنوز "غیرقابل تصور" است اما خاطرنشان کرد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه در میدان نبرد با "خطر شکست" روبرو باشد.
وی افزود: "در یک کلام، خطر به طور بالقوه وجود دارد، اگرچه بسیار بعید است".
در ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور نیازی به حمله هسته ای به خاک اوکراین ندارد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که چنین تصمیمی هیچ معنای نظامی و سیاسی ندارد.
شولتز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
شولز اعتراف کرد که روسیه جهان را با سلاح های هسته ای تهدید نمی کند
پیش از این، اولگا کویتیدی، یکی از اعضای کمیته قانون اساسی و ساختار دولت شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه گزارش نشریه گاردین درباره برنامه های روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را تحریک آمیز خواند. به گفته این سناتور، چنین اظهاراتی یک تحریک سیاسی دیگر است که به صلح و ثبات در اروپا کمکی نمی کند.
در 21 سپتامبر، ولادیمیر پوتین آغاز بسیج نسبی در روسیه را اعلام کرد. وی همچنین غرب را به باج‌گیری هسته‌ای متهم کرده و هشدار داد که "وزش باد می‌تواند به سمت آنها نیز بچرخد." تعدادی از کشورهای اروپایی این سخنان را به عنوان یک تهدید مستقیم تلقی نموده و سازمان اطلاعات آمریکا شروع به توجه ویژه به نظارت بر زرادخانه هسته ای روسیه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала