کارشناس: نشست وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه نشاندهنده موضع ضد آمریکایی دمشق است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: نشست وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه نشاندهنده موضع ضد آمریکایی دمشق است
کارشناس: نشست وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه نشاندهنده موضع ضد آمریکایی دمشق است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
کارشناس: نشست روسای وزارت دفاع روسیه، ترکیه و سوریه از موضع ضد آمریکایی دمشق صحبت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، گورسل توکما اوغلو، کارشناس نظامی ترکیه گفت: نشست وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو نشان می‌دهد که دمشق علیه آمریکا و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در ترکیه ممنوع شده‌اند، موضع گرفته است.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو مذاکرات سه جانبه ای را برای بررسی راه های حل بحران سوریه برگزار کردند. این وزارتخانه تصریح کرد که "در پی این دیدار، طرفین ماهیت سازنده گفت‌وگوهای برگزار شده در این قالب و لزوم ادامه آن به نفع تثبیت بیشتر اوضاع در جمهوری عربی و کل منطقه را یادآور شدند." روزنامه حریت خاطرنشان کرد که مذاکرات بین روسای ادارات نظامی در مسکو اولین مذاکرات رسمی بین آنکارا و دمشق در 11 سال گذشته بود.
فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
وزیر خارجه سوریه سیاست آمریکا در به دراز کشیدن شرایط در اوکراین را محکوم کرد
همانطور که به یاد دارید، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که قبل از دیدار سران ترکیه، فدراسیون روسیه و سوریه، ابتدا باید مذاکرات بین وزرای دفاع و امور خارجه انجام شود، بر این اساس، بدیهی است که ترکیه بالغ را ارزیابی می کند. موضوع از نظر مذاکرات در این زمینه به این صورت است که: آمریکا در سوریه حضور دارد اما سازمان تروریستی پ.ک.ک و گسترش آن در شرق فرات در قالب پروژه ای (در مورد تقسیم دولت سوریه باید به نحوی بگوید که ما این را نمی‌خواهیم، ​​ما مخالف آن هستیم. نکته اصلی این است که دولت سوریه باید به نوعی این موضوع را مطرح کند که نمی‌خواهد. این کارشناس به نقل از شبکه تلویزیونی A Haber گفت که این برای سیاست ترکیه بسیار مهم است.
به گفته وی، ترکیه به یک کریدور امنیتی نیاز دارد.
این کارشناس گفت: اگر این مذاکرات آغاز شده است، باید فکر کنیم که سوریه علیه پ ک ک و آمریکا موضع گرفته است، در مورد منطقه امن ترکیه باید فکر کنیم که آنکارا برای اقدام مشترک چراغ سبز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала