گانتز: خلبانان جوان اسرائیلی برای شرکت در حمله به ایران آماده می شوند

© AP Photo / Manuel Balce CenetaМинистр обороны Израиля Бенни Ганц выступает в Пентагоне
Министр обороны Израиля Бенни Ганц выступает в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل به دانشجویان نیروی هوایی این کشور قول داد که در دو تا سه سال آینده در حمله به ایران شرکت کنند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از بلومبرگ، بنی گانتز، وزیر دفاع مستعفی اسرائیل به خلبانان نظامی جوان قول داده است که ممکن است طی دو تا سه سال آینده در حمله به ایران شرکت کنند.
روز چهارشنبه، گانتز در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده نیروی هوایی شرکت کرد. در حال حاضر روز پنجشنبه، کنست ( پارلمان اسراییل) قرار است دولت جدیدی را تصویب کند که در آن ژنرال بازنشسته یوآو گالانت، فرمانده سابق منطقه نظامی جنوبی نیروهای دفاعی اسرائیل، پست وزیر دفاع را بر عهده خواهد گرفت.
وزیر دفاع اسراییل خطاب به فارغ التحصیلان گفت: احتمال دارد دو یا سه سال دیگر از آسمان شرق بگذرید و در حمله به تاسیسات هسته ای ایران شرکت کنید که ما برای آن آماده می شویم و آمادگی خود را در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش داده ایم.
اسرائیل یکی از رقبای استراتژیک ایران در مبارزه برای رهبری منطقه ای درغرب آسیا می باشد. وضعیت روابط تهران و تل آویو به دلیل موضوع برنامه هسته ای ایران و مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رو به وخامت است.
علاوه بر این، مقامات اسرائیلی نسبت به رشد پتانسیل نظامی ایران، حمایت این کشور از بسیاری از گروه‌های مسلح محلی در سوریه، عراق و لبنان حساس هستند و به ‌طور جدی نگران هستند که ایران بتواند سلاح‌های هسته‌ای تولید کند. فلسطین همچنین به یک مانع در روابط دو کشور تبدیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала