کرزای در تلاش است تا جایگاه خود را در افغانستان جدید بیابد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Бывший президент Исламской Республики Афганистан Хамид Карзай принимает участие в расширенном заседании по вопросу мирного урегулирования в Афганистане
Бывший президент Исламской Республики Афганистан Хамид Карзай  принимает участие в расширенном заседании по вопросу мирного урегулирования в Афганистане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
اشتراک
کرزای بیش از یک سال است که در ویلای خود در کابل در حبس خانگی زندگی می کند. او گفت که طالبان هر حرکت او را زیر نظر دارند و از خروج او از پایتخت جلوگیری کرده اند. با این حال، کرزی به برجسته‌ترین منتقد طالبان در داخل افغانستان تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، کرزای اکنون در تلاش است تا تصویر خود را نسبت به گذشته ترمیم کند. او برای یک تغییر مثبت در کشور کار می کند. برای کسانی که از طالبان می ترسیدند، او الهام بخش شده است. اما اگر قرار است کرزای بیش از یک نماد باشد و زندگی سیاسی معنادار پس از مرگ داشته باشد، باید اعتماد رهبران طالبان را که بسیاری از آنها هنوز او را به عنوان یک دشمن می بینند، جلب کند.
حامد کرزای رئئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با واشنگتن پست گفت:" من از امنیت جانی خودم مطمئن نبودم. اما هرگز کشور را ترک نکردم. اینجا کشور من است".
کرزی گفت که "مسئولیت کامل فساد و رشوه در ارائه خدمات را بر عهده گرفته است. اما قراردادهای بزرگ، فساد بزرگ، صدها میلیون دلار یا میلیون‌ها دلار، به وضوح از سوی آمریکا برنامه ریزی شده بود".
او معتقد است که این ایالات متحده است که مسئولیت نهایی سرنوشت افغانستان را بر عهده دارد.
کرزی گفت: "جنگ در افغانستان، جنگ ما نبود. من شریک ایالات متحده در آن جنگ علیه روستاها و خانه های افغانستان نبودم. از لحظه‌ای که فهمیدم این جنگی که به نام شکست تروریسم انجام می‌شود، در واقع جنگی علیه مردم افغانستان است، رویه خود را تغییر دادم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала