کاهش ده درصدی ورودی سدهای ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل

© Photo / IRNAسد زاینده رود
سد زاینده رود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
اشتراک
میزان آب ورودی به سدهای ایران از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ ۳ دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم کاهش ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، دفتر اطلاعات و داده‌های آب ایران اعلام کرده است که میزان کل ورودی آب به سدهای ایران از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ ۳ دی ماه در حالی به رقم ۴.۱۲ میلیارد مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴.۵۸ میلیارد مترمکعب بوده بوده که نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی این میزان در سال 1401 می باشد.
بنا بر گزارش این دفتر، جم آب موجود در سدهای ایران از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ ۳ دی ماه به رقم ۱۸.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که ۲ درصد نسبت به این رقم در سال آبی گذشته کاهش دارد.
سد امیر کبیر کرج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
کاهش ۲۱ درصدی آب سد‌های تهران نسبت به سال گذشته
وضعیت خروجی آب از سدهای ایران نیز به این‌گونه است که در این مدت ۵.۲۰ میلیارد مترمکعب آب می باشد که این رقم نسبت به رقم مشابه سال آبی گذشته - ۵.۴۱ میلیارد مترمکعب - ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
این نهاد دولتی همچنین تاکید می کند که درصد پرشدگی سدهای ایران همچون هفته گذشته به میزان ۳۷ درصد بود ظرفیت بدون تغییر باقی مانده است. این نهاد تاکید می کند کن در عین حال سدهای استان هرمزگان در بین سد های سایر استان های کشور از وضعیت بعتری برخوردار می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала