دانشمندان ثابت کردند که زنان بهتر از مردان "نیت" دیگران را می خوانند

© Photo / Mushfiqul Alam, Stenincontestمجموعه عکس «برگی از تاریخ عذاب زنان» از مشفیق العلم، عکاس بنگلادشی
مجموعه عکس «برگی از تاریخ عذاب زنان» از مشفیق العلم، عکاس بنگلادشی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
اشتراک
روانشناسان و نوروفیزیولوژیست ها توانایی همدلی و "خواندن" نیات را در بین 305000 مرد و زن در 57 کشور در سراسر جهان بررسی و دریافته اند که زنان همیشه بدون توجه به منشاء فرهنگی و قومی با این وظیفه بسیار بهتر کنار می آیند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دانشگاه کمبریج روز دوشنبه اعلام کرد:" ما اولین شواهد که در آنها عقل متعارف در مورد سطح بالای همدلی زنان در مقایسه با مردان برای تعداد بسیار زیادی از کشورهای جهان صادق است را دریافت کردیم".
دیوید گرینبرگ، محقق دانشگاه کمبریج گفت: "بانک اطلاعاتی عظیمی جمع آوری شده این امکان را به ما می دهد تا با اطمینان بگوییم که این ایده واقعاً در سطح جهانی معتبر است".
گرینبرگ و همکارانش برای اولین بار نشان دادند که زنان نه تنها در کشورهای لیبرال غربی، بلکه در تعداد زیادی از کشورها و فرهنگ های دیگر، از نظر همدلی، توانایی تشخیص و "خواندن" احساسات و نیات دیگران، به طور قابل توجهی از مردان برتر هستند.
به گفته محققان، اولین شواهد برتری زنان بر مردان در این زمینه توسط پروفسور بارون کوهن و همکارانش در ابتدای این قرن کشف شد. آزمایشات آنها تنها بر اساس مطالعات آنها در بریتانیا و سایر کشورهای جهان اول بود، به همین دلیل است که دانشمندان کاملاً مطمئن نبودند که "سطح بالایی از همدلی" مشخصه همه زنان جهان است که به فرهنگ ها و مردمان مختلف تعلق دارند.
با در نظر گرفتن این ایده، پروفسور بارون کوهن و همکارانش چندین نسخه اقتباسی و ترجمه شده از آزمونی را که در سال 2001 ایجاد کردند، برای سنجش میزان همدلی در میان غربی ها تعریف کردند. روانشناسان و فیزیولوژیست های همکار آنها از آن برای ارزیابی این توانایی در بین 305000 مرد و زن ساکن در 57 کشور مختلف در سراسر جهان استفاده کردند.
دانشمندان به عنوان بخشی از این آزمایش، مجموعه‌هایی از عکس‌های افراد که فقط چشمان آنها قابل رویت بود را به داوطلبان نشان دادند. شرکت کنندگان در آزمون باید احساسات تجربه شده توسط افراد در تصاویر را تعیین و همچنین نیات آنها را می خواندند. هر مجموعه ای از تصاویر مورد استفاده در کشورهای مورد مطالعه برای بازتاب ویژگی های مشخصه "تجلی احساسات" در این حالت ها و فرهنگ های مرتبط با آنها اقتباس شده بود.
تجزیه و تحلیل پاسخ ها نشان داد که برتری زنان نسبت به مردان در سطح همدلی مشخصه همه فرهنگ‌های مورد مطالعه است و بیشترین تفاوت بین جنسیت‌ها در کشورهای کاملاً متفاوتی مانند جمهوری چک، یونان، نیجریه، پاکستان، صربستان و ویتنام ثبت شد. این تفاوت‌ها در آرژانتین، ایرلند، کلمبیا، لیتوانی، نیوزیلند، امارات متحده عربی و بریتانیا کمتر مشهود بود.
همانطور که دانشمندان امیدوارند، اطلاعات جمع آوری شده، جستجوی یک توضیح بیولوژیکی و تکاملی در مورد اینکه چرا همدلی بیشتر ویژگی زنان است را تسریع کند و همچنین کمک می کند تا ارتباط بین این ویژگی روانی انسان و ویژگی های موجود در ماهیت رشد اوتیسم در بین جنس های قوی تر و ضعیف تر آشکار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала