کارشناس: پوتین مترصد فرصت برای "مات" کردن لندن است

© AFP 2023 / Daniel Leal-OlivasЭкоактивисты на климатической акции «Пятница ради будущего» на George Square в Глазго, Шотландия
Экоактивисты на климатической акции «Пятница ради будущего» на George Square в Глазго, Шотландия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
بریتانیا از چشم انداز نفوذ روسیه در اسکاتلند در صورت اعلام استقلال این کشور، وحشت زده است
به گزارش اسپوتنیک، عظیم ابراهیمی کارشناس سیاست خارجی آسیا در مصاحبه با روزنامه اکسپرس گفت: "در صورت برگزاری همه پرسی موفقیت آمیز استقلال، اسکاتلند ممکن است وارد حوزه نفوذ روسیه شود".
به گفته این متخصص، پس از خروج شرکت های انگلیسی از اسکاتلند مستقل، ادینبورگ به حمایت اقتصادی نیاز دارد که روسیه یا چین می توانند در این زمینه به خوبی عمل کنند.
ابراهیمی گفت:" تجارت مطمئناً از آنجا خارج خواهد شد. اسکاتلند و ادینبورگ پیشتازان بیمه عمر هستند و اکثر شرکت های فعال در این زمینه اعلام کرده اند که مجبور به ترک آنجا خواهند شد. و زمانی که اقتصاد شما محافظت نشود، افرادی مانندولادیمیر پوتین مطمئناً سعی خواهند کرد به اسکاتلند کمک کنند."
این کارشناس متقاعد شده است که خودمختاری اسکاتلند، کلان شهر لندن را به میزان قابل توجهی تضعیف کرده و ضربه ای به امنیت آن وارد می کند.
وی در پایان گفت: "بریتانیا در وضعیت بسیار عجیب و خطرناکی قرار خواهد گرفت".
نیکولا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند بارها در مورد برنامه ریزی این کشور برای برگزاری همه پرسی در سال 2023 صحبت کرده است، اما بوریس جانسون و لیز تراس نخست وزیران سابق بریتانیا گفته بودند اجازه این همه پرسی را نخواهند داد چرا که ساکنان بخش شمالی جزیره پیشتر و در سال 2014 اراده خود را ابراز کرده اند.
ریشی سوناک، نخست وزیر کنونی بریتانیا، نیز امکان این همه پرسی را رد کرد و خواستار احترام به نتایج آخرین رای گیری شد. یکی از آخرین نظرسنجی‌های شرکت تحقیقاتی Survation که در 28 و 29 سپتامبر انجام شد، نشان داد که 41 درصد از اسکاتلندی‌ها از استقلال از بریتانیا حمایت می‌کنند و 59 درصد مخالف آن هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала