پوتین در نشست غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع نتایج سال 2022 را برشمرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
پوتین در یک اجلاس غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع نتایج سال 2022 را جمع بندی کرد و پیشنهاد داد در مورد چشم اندازها بحث و گفتگو شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع دعوت کرد تا در سال 2022 در نشست غیررسمی، نتایج سال را جمع‌بندی کنند.
رئیس جمهور روسیه گفت: من امروز پیشنهاد می کنم که کار کشورهای مشترک المنافع در سال 2022 را با هم جمع بندی کنیم تا در مورد برنامه های آینده صحبت کنیم و البته در مورد موضوعات مورد توجه همه ما در دستور کار منطقه ای و بین المللی بحث کنیم.
به گفته وی، نشست دوستانه بعدی رهبران به وضوح تمایل آنها را برای ایجاد همکاری مشترک در CIS بر اساس مشارکت استراتژیک، منافع متقابل و در نظر گرفتن منافع همه کشورها نشان می دهد.
رهبر روسیه به تعامل موفق بین اعضای مشترک المنافع اشاره کرد. پوتین خاطر نشان کرد: به این ترتیب گردش تجاری بین ایالت های انجمن تا پایان سال به 100 میلیارد دلار خواهد رسید.
وی ابراز عقیده کرد که تعمیق تعامل در چارچوب کشورهای مستقل مشترک المنافع منافع اساسی کشورها را برآورده می کند و به حل موثرتر مشکلات توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک می کند.
همچنین همکاری بین دولت ها ثبات و امنیت منطقه را تقویت می کند. پوتین خاطرنشان کرد که کشورهای مستقل مشترک المنافع امسال از طریق سرویس های ویژه با یکدیگر تماس نزدیک داشتند. رهبر روسیه در عین حال به چالش ها و تهدیدهای فزاینده در عرصه بین المللی اشاره کرد.
پوتین افزود: در واقع، بسیاری از چیزها مردم ما را پیوند می زند یعنی تاریخ مشترک، ریشه های معنوی، در هم آمیختگی عمیق فرهنگ ها و آداب و رسوم، ارزش ها و سنت ها. و البته زبان روسی که یک نیروی متحد کننده قدرتمند است که کشورهای چند ملیتی ما را در کنار هم نگه می دارد.
پوتین همچنین فرا رسیدن سال نو را به رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع و مردم آنها تبریک گفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала