آمریکا خواستار آزادی تمام دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در ایران شد

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از مقامات ایرانی می خواهد که تمام افرادی که در پی اعتراضات ضد دولتی در این کشور دستگیر شده اند را بدون قید و شرط آزاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پرایس روز دوشنبه در بیانیه ای گفت:" ما خواهان آزادی بی قید و شرط همه افرادی هستیم که در ایران به دلیل استفاده مسالمت آمیز از آزادی های خود زندانی هستند."
به گفته پرایس، جامعه جهانی به حمایت از "زنان شجاع ایرانی" از جمله از طریق حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان ادامه می دهد.
در 14 دسامبر، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) به قطعنامه ایالات متحده در مورد حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان به دلیل نقض حقوق زنان، رای مثبت داد. وزارت خارجه ایران این قطعنامه را قاطعانه محکوم کرد و تاکید کرد که این قطعنامه فاقد وجاهت قانونی و مغایر با منشور سازمان ملل است.
از اواسط شهریورماه، به دلیل مرگ دختر جوانی به نام مهسا امینی، پس از بازداشت وی توسط "گشت ارشاد" اعتراضات دسته جمعی در ایران در حال وقوع است. معترضان، ماموران انتظامی را مقصر مرگ مهسا امینی می دانند. زنان ایرانی شروع به انتشار گسترده ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی کردند که در آن در حال کوتاه کردن موهای خود و یا به آتش کشیدن حجاب خود می باشند.
مقامات ایران کشورهای غربی را به حمایت از معترضان متهم می‌کنند. سازمان های مجری قانون در حال دستگیری دسته جمعی افرادی هستند که توسط سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی، اسرائیل و عربستان سعودی استخدام شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала