قیمت گاز در آلمان 112 درصد افزایش می یابد

جنگ
جنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2022
اشتراک
براساس مطالعات شرکت "وریفوکس"، قیمت گاز در آلمان نسبت به سال میلادی گذشته با افزایش 112 درصدی همراه خواهد بود
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت Verifox، علیرغم حمایت دولت آلمان برای تنظیم قیمت انرژی، خانوارهای آلمانی در سال جدید با افزایش قیمت گاز و برق مواجه خواهند شد که به طور متوسط ​​نسبت به سال 2021 افزایش 112.44 درصدی خواهد داشت.
به منظور کاهش بخشی از بار مصرف کنندگان، دولت فدرال سقف قیمت برق و گاز را در ماه مارس اعلام نمود. پس از آن، خانوارها حداکثر 40 سنت به ازای هر کیلووات ساعت پرداخت می کنند و این قیمت برای 80 درصد انرژی مصرفی اعمال می شود. در مورد گاز، سقف قیمت 12 سنت برای هر کیلووات ساعت انرژی تولید شده از گاز (1.30 دلار به ازای هر متر مکعب گاز) خواهد بود.
روزنامه "هندلزبلات" به نقل از Verifox می نویسد:" سقف قیمتی برنامه ریزی شده برای آغاز سال، در بهترین حالت، افزایش شدید هزینه های برق و گاز را تا حدودی کاهش می دهد. علیرغم این واقعیت که دولت فدرال قیمت انرژی را در آینده محدود خواهد کرد، مصرف کنندگان برق در ژانویه به طور متوسط ​​44 درصد بیشتر از پاییز 2021، زمانی که قیمت انرژی شروع به افزایش سرسام آور شد، پرداخت خواهند کرد. در مورد گاز حتی افزایش 112 درصدی پیش بینی می شود".
طبق این مطالعه، یک خانواده متوسط ​​با مصرف برق 4000 کیلووات ساعت باید از ژانویه تا پایان سال به طور متوسط ​​​​1764 یورو بپردازد. این روزنامه می نویسد در عین حال سقف قیمت ها باعث تعلیق رشد قیمت ها تنها 5 درصد می شود.
در مورد گاز، تاثیر سقف قیمت بیشتر خواهد بود، اما به طور متوسط، یک خانوار همچنان دو برابر دو سال قبل هزینه می کند و سقف قیمت فقط 5.6 یورو در این مورد صرفه جویی می کند. این روزنامه خاطرنشان می کند، علاوه بر این، تامین کنندگان برای عبور برق از شبکه های کشور هزینه ای را از مصرف کننده نهایی دریافت می کنند که به طور متوسط ​​سالانه 57 یورو افزایش می یابد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. در عین حال، همان طور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала