سیاستمدار مصری: دشمنی آمریکا با ایران مانع نزدیکی تهران و قاهره می‌شود

© Sputnik / Eduard Pesovقاهره، پایتخت مصر
قاهره، پایتخت مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2022
اشتراک
معاون پیشین وزارت خارجه مصر در اظهاراتی به روابط ایران با مصر و عربستان و تاثیر آمریکا بر این روابط پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله الاشعل، معاون پیشین وزارت خارجه مصر و استاد دانشگاه این کشور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روابط تهران و قاهره گفت که روابط این دو کشور از قدیم قوی بوده است اما دشمنی آمریکا با ایران به طور محسوس بر این روابط تاثیر می‌گذارد و مانع نزدیک تر شدن روابط می‌شود.
وی تاکید کرد که ایران و مصر در نهایت در یک محور قرار دارند و در آینده روابط شان بهتر خواهد شد و این روابط در جهت مثبت درحال حرکت است.
حسین امیر عبداللهیان و مولود چاووشاوغلو وزرای امور خارجه ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
درخواست مصر از تركيه و ايران
الاشعل در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود تاکید کرد که من نامزد ریاست جمهوری مصر بودم و یکی از برنامه هایم نزدیک کردن روابط ایران و مصر و ترکیه بود زیرا هر سه کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه هستند.
وی درخصوص روابط ایران و عربستان نیز گفت که سیاست حسن همجواری یک اصل بسیار مهم است و باید از طریق یک گفت‌وگو میان دو طرف این اصل اجرایی شود.
معاون پیشین وزارت امور خارجه مصر گفت که عربستان کشور مستقلی نیست و از دشمنی میان آمریکا و ایران تاثیر می‌پذیرد بنابراین تهران هر چقدر عربستان را به سمت خود بکشد این کشور به همان اندازه از آمریکا بی نیاز می شود.
وی در پایان تاکید کرد که سلطه آمریکا بر کشورهای عربی مانع سیاست‌های ایران می شود و استقلال کشورهای عربی از آمریکا به سود سیاست‌های تهران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала