دراگی نخست وزیر اسبق ایتالیا: تنها رئیس جمهور پوتین می تواند به درگیری در اوکراین پایان دهد

© AP Photo / Luca Brunoماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا
ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2022
اشتراک
دراگی نخست وزیر اسبق ایتالیا بیان کرد که دولت وی همیشه به دنبال صلح بوده و تلاش کرده است در زمینه میانجیگری های ممکن همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریو دراگی، نخست وزیر اسبق ایتالیا که تا 22 اکتبر سمت نخست وزیری این کشور را بر عهده داشت، بیان کرد که تنها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند به درگیری در اوکراین پایان دهد.
نخست وزیراسبق ایتالیا در مصاحبه ای که در روز شنبه در روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا منتشر شد، گفت: “چشم انداز صلح دشوار است، اگرچه در دوران اخیر خیلی چیزها تغییر کرده است: کانال های ارتباطی بسیار بازتر هستند و به نظر می رسد چین بیشتر در ساخت مذاکرات شرکت می کند. با این حال، کرملین تاکنون نشان داده است که خواهان صلح نیست. دولت من همیشه به دنبال صلح بوده و تلاش کرده است در زمینه میانجیگری های ممکن همکاری کند: فکر می کنم، به طور مثال، که با غلات مسدود شده در بنادر دریای سیاه چه اقدامی انجام شد. اما فقط رئیس جمهور پوتین می تواند به این کشتار پایان دهد.”
دراگی خاطرنشان کرد که رم به همراه متحدانش در “کشورهای گروه 7 ”، اتحادیه اروپا و ناتو همه جانبه از اوکراین حمایت کرده است و با انجام این کار نشان داده است که "ایتالیا می تواند کشوری پیشرو در اروپا باشد." نخست وزیر سابق گفت که چنین سیاستی در مورد حمایت از کی یف و تحریم های ضد روسیه علیرغم روابط نزدیکی که قبلا بین ایتالیا و روسیه وجود داشت، انجام شد. وی گفت: "موقعیت ایتالیا در مورد جنگ احتمالا قوی تر و مصمم تر از آن چیزی بود که بسیاری از ناظران انتظار داشتند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه همیشه گفته است که آماده مذاکره در مورد اوکراین است، اگر کی یف به این مرحله برسد، تلاش‌های میانجی‌گری کسانی که پیشنهاد می‌دهند مورد نیاز خواهد بود، در حالی که کشورهای غربی به طور فزاینده‌ای در مورد نیاز کی یف به ادامه خصومت‌ها صحبت می‌کنند. و همچنین برای آن تسلیحات ارسال می کنند و ارتش اوکراین را در خاک خود آموزش می‌دهند.
روز پنجشنبه، پوتین در یک رویکرد مطبوعاتی گفت که روسیه هرگز مذاکره با اوکراین را رد نکرده است، این کی یف بود که خود را از انجام گفت‌ وگو منع کرد که تا حدودی غیرعادی و حتی عجیب به نظر می‌رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала