تظاهرات هزاران کرد در اعتراض به کشته شدن سه فعال کرد در پاریس + ویدئو

© AP Photo / Lewis JolyПолиция на месте стрельбы в Париже
Полиция на месте стрельбы в Париже - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2022
اشتراک
هزاران کرد روز شنبه در پی تیراندازی که منجر به کشته شدن سه فعال کرد در میدان جمهوری پاریس شد، تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، آناستازیا ایوانووا از محل حادثه، هزاران کرد روز شنبه در پی تیراندازی که منجر به کشته شدن سه فعال کرد در میدان جمهوری پاریس شد، تجمع کردند.
روز جمعه مردی 69 ساله، در خیابان درنزدیکی مرکز فرهنگی کردها در منطقه 10 پاریس تیراندازی کرد و بازداشت شد. در نتیجه تیراندازی سه نفر کشته شدند، حال دو تن از قربانیان وخیم و دو تن دیگر در وضعیت​​ پایدار قرار دارند. همانطور که یکی از نمایندگان جامعه کرد به اسپوتنیک گفت، سه فعال کرد کشته شدند. دادستانی پاریس تحقیقاتی را در مورد این قتل آغاز کرد.
بعد از ظهر روز شنبه، هزاران کرد در اعتراض به تیراندازی که آنها آن را یک حمله تروریستی علیه جامعه کردی می دانند، به میدان جمهوری پاریس رفتند. معترضان معتقدند که ترکیه پشت این تیراندازی است و شعارهای ضد ترکی سر می دهند. آنها خواستار بررسی عادلانه این حادثه هستند.
تظاهرات مسالمت آمیز است.
شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDK-F) پیش از این تیراندازی در پاریس را یک حمله تروریستی فجیع خواند و از کردها خواست تا به تظاهرات روز شنبه بیایند.
در آستانه تیراندازی در پاریس، ده ها کرد تجمع کردند. آنها ترکیه را مقصر این اتفاق می دانند. تجمع خود جوش جامعه کرد به درگیری با پلیس تبدیل شد. به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، معترضان شروع به شورش، سوزاندن سطل های زباله، پرتاب سنگ و بطری به سمت پلیس کردند.
در پاسخ، پلیس بارها از گاز اشک آور و سپس نارنجک های صوتی استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала