واکنش زاخارووا به ادعای آمریکا مبنی بر "ارسال سلاح از سوی کره شمالی برای روسیه"

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyزاخارووا: ناتو کم مانده کمدین های روس را هم به دسیسه جویی علیه غرب متهم کند
زاخارووا: ناتو کم مانده کمدین های روس را هم به دسیسه جویی علیه غرب متهم کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی کوتاه و با استناد به یک اصطلاح چینی به ادعای آمریکا در مورد تامین سلاح برای گروه واگنر توسط کره شمالی، پاسخ داد
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نسبت به ادعای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تامین تسلیحات برای گروه "واگنر" از سوی کره شمالی واکنش نشان داد.
او در کانال تلگرامی خود و با استفاده از یک اصطلاح چینی نوشت: "به طور خلاصه و دیپلماتیک: عجیب الخلقه تعبیر خواب می کند".
بلینکن پیشتر گفته بود که ایالات متحده با موضع کره و ژاپن در قبال کره شمالی کاملا هماهنگ بوده و به اقدامات خود برای تقویت قابلیت های دفاعی و بازدارندگی این دو کشور در برابر هرگونه تجاوز احتمالی کره شمالی ادامه خواهد داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که چین نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند و به نفع چین است که از ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی جلوگیری کند. بلینکن افزود که اوایل سال آینده به چین می‌آید تا درباره تلاش‌ها برای متقاعد کردن کره شمالی برای حرکت در مسیری متفاوت مذاکره کند.
پیش از این، "لیندا توماس-گرینفیلد"، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته بود که واشنگتن ظاهراً می تواند تأیید کند که "کره شمالی تامین اولیه تسلیحات برای گروه واگنر" را اجرایی کرده است. در این بیانیه هیچ گونه مدرکی ارائه نشد، وی قول داد این موضوع را در جلسات شورای امنیت مطرح نماید.
علاوه بر این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز گفت که ظاهرا "کره شمالی موشک هایی را برای استفاده توسط گروه واگنر، به روسیه ارسال کرده است.
در همان زمان، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که او هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه ادعایی تسلیحات از کره شمالی به روسیه ندارد.
خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) نیز به نقل از نماینده وزارت خارجه کره شمالی گزارش داد که کره شمالی هرگز با روسیه معامله تسلیحاتی نداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала