مکرون تیراندازی در پاریس را حمله فجیع به کردها خواند

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
اشتراک
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حمله به کردها در پاریس را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه حمله فجیع در پاریس را که در آن سه نفر قربانی تیراندازی در مرکز شهر در نزدیکی یک مرکز کردی شدند، محکوم کرد.
روز جمعه، مردی 69 ساله در خیابانی نزدیک مرکز فرهنگی کردها در منطقه 10 پاریس تیراندازی کرد، وی بازداشت شد و انگیزه وی مشخص نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه، او با ملیت فرانسوی است و پلیس او را به خاطر دو اقدام به قتل در سال های 2016 و 2021 می شناسد. بر اساس آخرین اطلاعات، بر اثر تیراندازی سه نفر جان باختند، حال دو نفر از قربانیان وخیم و دو نفر دیگر در وضعیت متوسط ​​قرار دارند. شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDK-F) گفت که کشته شدگان - دو مرد و یک زن - متعلق به جامعه کرد در پاریس بودند. دادستانی پاریس تحقیقاتی را در مورد این قتل آغاز کرد.
مکرون در توئیتر نوشت: کردهای فرانسه هدف یک حمله شنیع در قلب پاریس قرار گرفتند. فکر من با قربانیان، با کسانی است که برای زندگی می جنگند، با خانواده ها و عزیزانشان. از نیروهای مجری قانون به خاطر شجاعت و خونسردی آنها قدردانی می کنیم.
در سال 2021، یک مرد 69 ساله که تیراندازی کرد، به دلیل حمله به یک مرکز مهاجران در منطقه 12 پاریس که در آن دو نفر را زخمی کرد، دستگیر شد. او 11 روز قبل از حمله در روز جمعه وقتی در انتظار محاکمه بود آزاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала