اروپا در حال ایجاد "چارچوب قانونی" برای مصادره دارایی های مسدود شده روسیه است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Глава Европейского совета Шарль Мишель покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали
Глава Европейского совета Шарль Мишель покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
اشتراک
شارل میشل، رئیس کمسیون اروپا از اقدام اتحادیه اروپا بروی تعریف یک چارچوب قانونی برای مصادره دارایی های مسدود شده روسیه تحت تحریم ها و هدایت آنها برای بازگرداندن به اوکراین و بازسازی این کشور، خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، میشل رئیس شورای اروپا در مصاحبه با کانال یوتیوبی RTVI گفت: " هم شورای اروپا و هم کمیسیون اروپا به صورت قانونی یادداشتی را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده کرده اند تا گزینه های قانونی در این زمینه را شناسایی کنند".
وی افزود:" ما هنوز در مرحله تصمیم گیری نیستیم، اما پیشرفت خوبی از نظر مسائل حقوقی وجود دارد که چه گزینه هایی در اختیار داریم. ما این دارایی های را نه تنها مانند گذشته مسدود خواهیم کرد، بلکه این وجوه را مصادره کرده و برای بازسازی اوکراین استفاده خواهیم کرد".
رئیس شورای اروپا همچنین خاطرنشان کرد که "هر روز بودجه مورد نیاز برای بازسازی اوکراین در حال افزایش است". میشل افزود: "کارشناسان از مبلغی بین 350 تا 500 میلیارد یورو صحبت می کنند که برای این امر ضروری است".
همانطور که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود، اتحادیه اروپا 19 میلیارد یورو از دارایی های تجاری روسیه و تا 300 میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا هنوز امکان مصادره این پول به دلیل عدم ایجاد چارچوب قانونی را ندارد، ولی کمیسیون اروپا سخت در تلاش است تا "چارچوب قانونی" لازم را ایجاد کند.
متعاقباً، رسانه های اروپایی گزارش دادند که از "300 میلیارد یورو منجمد شده"، بروکسل در واقع نتوانسته است بیش از 100 میلیارد را در حساب ها بیاید و کمیسیون اروپا نمی داند 200 میلیارد دیگر کجا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала