واکنش ایران به سخنان زلنسکی در کنگره آمریکا

© Photo / IRNA ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات و اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات و اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.
وی اعلام کرد: ما همیشه به تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین احترام گذاشته‌ ایم و آقای زلنسکی باید بداند که صبر استراتژیکی ایران در برابر اتهامات بی‌اساس نامحدود نخواهد بود.
وی افزود: آقای زلنسکی باید از سرنوشت برخی از رهبران کشورهایی که در ابتدا از حمایت آمریکا خشنود بودند عبرت بگیرد.
زلنسکی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت: " روسیه در سیاست نسل کشی همدستی پیدا کرده و آن ایران است. صدها پهپاد قاتل ایرانی که به روسیه می آیند به تهدیدی برای زیرساخت های حیاتی ما تبدیل شده اند. بنابراین یک تروریست، تروریست دیگری را پیدا می کند تا با جهان آزاد مبارزه کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала