سقوط چهار پله‌ای تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا

© Photo / IRNAتیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا با ۴ پله سقوط در رده بیست و چهارم جهان قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک،‌ با پایان جام‌جهانی فوتبال در قطر آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان از سوی فیفا اعلام شد که بر این اساس تیم ملی ایران که پیش از این در رده بیستم قرار داشت در جایگاه بیست‌وچهارم جای گرفت.
آخرین رده‌بندی اعلام شده به مهرماه سال جاری باز می‌گشت که طی آن تیم ملی فوتبال ایران در جمع بیست تیم برتر جهان بود اما بعد از نتایج کسب شده در جام‌جهانی که با یک برد و ۲ شکست برای شاگردان کی‌روش همراه بود شاهد سقوط ۴ پله‌ای در رنکینگ فیفا هستیم.
مهدی تاج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
تاج: چیزی که تیم ملی فوتبال ما را مشغول کرده بود، غیر فوتبالی بود
در این رده‌بندی تیم ملی فوتبال ژاپن با درخششی که از خود در این دوره از رقابت‌ها نشان داد جایگاه ایران را در رنکینگ فیفا تصاحب کرد و در پله بیستم ایستاد. چشم بادامی‌های در حال حاضر تیم اول قاره کهن نیز به شمار می‌روند و تیم‌های ایران،‌ کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان در رده‌های بعدی قرار دارند. تیم ملی فوتبال قطر میزبان رقابت‌های جام‌جهانی قطر نیز در رده ششم آسیا جای گرفت.
تیم ملی فوتبال آرژانتین با وجود قهرمانی در جام‌جهانی در رده دوم قرار دارد و برزیل با توجه به حذف از گردونه این مسابقات،‌ در رده اول رنکینگ است. بعد از این دو تیم، فرانسه، بلژیک، انگلیس، هلند و کرواسی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала