ادعای بایدن: تحویل سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به کی یف گامی به سوی تشدید تنش نیست

© AFP 2023 / Janek Skarzynski سامانه موشکی پاتریوت
 سامانه موشکی پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که انتقال باتری پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین گویا تشدید تنش را به دنبال نخواهد داشت و صحبت بر سر سلاح‌های دفاعی است.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از مذاکرات با زلنسکی در واشنگتن گفت: "ما این موضوع را با رئیس جمهور (زلنسکی) بحث نکرده ایم، اما پاتریوت را به عنوان یک سیستم تسلیحاتی دفاعی در نظر می گیریم. این یک سیستم دفاعی است و تشدید تنش را به همراه ندارد و ماهیت دفاعی دارد."
ژنرال آمریکایی از کمبود سامانه های دفاع هوایی پاتریوت شکایت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
رسانه: تحویل سامانه پاتریوت به اوکراین، سورپرایز روسها برای آمریکا را به همراه خواهد داشت
اوایل چهارشنبه، ایالات متحده اعطای بسته کمک نظامی جدید 1.85 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد. بسته کمکی جدید، از جمله، شامل یک گردان آتشبار از سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت است که کی یف قبلاً درخواست کرده بود. به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با اعطای این بسته، مجموع کمک های نظامی که آمریکا در دوره دولت فعلی واشنگتن به کی یف اختصاص داده است، 21.9 میلیارد دلار خواهد بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала