ایجاد مسیری میان قاره ای برای دور زدن تحریم ها

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
اشتراک
وبگاه شبکه تلویزیونی بلومبرگ، در گزارشی به تشریح ابعاد مختلف مسیری پرداخت که روسیه و ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که روسیه و ایران در حال ساخت یک مسیر تجاری میان قاره‌ ای هستند که دور از دسترس هرگونه دخالت خارجی باشد.
بر اساس اعلام این رسانه، مسیر در حال احداث مذکور به طول ۳ هزار کیلومتر (یک هزار و ۸۶ مایل) بوده و از شرق اروپا تا اقیانوس هند امتداد دارد. این مسیر خارج از دسترس هر گونه مداخله خارجی است.
این نشان می‌دهد که چگونه دو کشور که تحت سخت ترین تحریم ها قرار دارند با ایجاد شبکه‌های تجاری محافظت شده از محدودیت‌ها، با فشار غرب سازگار می‌شوند.
بلومبرگ در این خصوص اضافه کرد: روسیه و ایران میلیاردها دلار برای تسریع در ارسال بار در امتداد خطوط ریلی و رودخانه‌ هایی هزینه می‌ کنند که توسط دریای خزر به هم متصل می‌ شوند. داده‌ های رصد کشتی‌ ها که از سوی بلومبرگ گردآوری شده نشان می‌ دهند که ده‌ ها کشتی روسی و ایرانی - از جمله کشتی‌ هایی که تحت تحریم قرار دارند- در حال حرکت در امتداد این مسیر هستند.
ماریا شاگینا، کارشناس تحریم‌ها و سیاست خارجی روسیه در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن، می‌گوید: "این مربوط به ایجاد زنجیره‌های تأمین ضد تحریم در تمام طول مسیر است".
کشتی‌هایی که در رودخانه‌های دون و ولگا حرکت می‌کنند، به ‌طور سنتی انرژی و محصولات کشاورزی را مبادله می‌کنند. ایران سومین واردکننده غلات روسیه است. دو کشور مجموعه ای از معاملات تجاری جدید را اعلام کرده اند ، از جمله قصد دارند در زمینه ساخت توربین ها، پلیمرها، لوازم پزشکی و قطعات خودرو فعالیت تجاری خود را افزایش دهند.
مقامات آمریکایی همچنین توجه زیادی به این کریدور دارند که می‌تواند برای حمل سلاح‌های ایرانی مورد استفاده در عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیز مورد استفاده قرار گیرد.
رابرت مالی، نماینده دولت بایدن در امور ایران گفت: "این یک تصمیم فوق‌العاده مضر و بی‌ملاحظه است که آنها گرفته‌اند. "مهم است که آن را در کانون توجه قرار دهیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала