نظامیان اوکراینی در آلمان آموزش خواهند دید

© AP Photo / Nariman El-MoftyУкраинские солдаты едут на танке по дороге в Донецкой области
Украинские солдаты едут на танке по дороге в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
اشتراک
نظامیان اوکراینی برای استفاده از سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت در آلمان و یک کشور دیگر آموزش خواهند دید.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی به شبکه تلویزیونی قطری الجزیره گفت، آموزش ارتش اوکراین برای کار با سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت در آلمان و یک کشور دیگر برگزار خواهد شد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده حدود 1.85 میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین ارائه می کند که شامل سامانه دفاع هوایی پاتریوت می باشد که کی یف آن درخواست کرده است. به گفته وزیر امور خارجه، بسته عظیم کمک های نظامی به کی یف شامل "افزایش دفاع هوایی و قابلیت های حمله دقیق و همچنین تجهیزات حیاتی است که اوکراین در میدان نبرد از آنها استفاده می کند".
این مقام آمریکایی به کانال الجزیره گفت: "آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از سامانه پدافند هوایی پاتریوت در آلمان و یک کشور دیگر انجام خواهد شد."
به گفته وی، بسته کمکی شامل مهمات برای سامانه های موشکی پرتاب چند گانه هیمارس و موشک های ضد رادار است.
همانطور که در سند وزارت خارجه مشخص شده است، یک میلیارد کمک از طریق وزارت دیپلماتیک به کی یف و هشتصد و پنجاه میلیون دیگر از طریق پنتاگون اختصاص خواهد یافت. اعلام کمک‌های جدید نظامی جدید به اوکراین با سفر ولادیمیر زلنسکی که روز چهارشنبه برای دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و سخنرانی در هر دو مجلس کنگره وارد واشنگتن شد، همزمان شد.
پیش از این، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین، خاطرنشان کرد که کشورهای غربی حامی رژیم کی یف در حال تبدیل شدن به طرف های درگیری هستند. وی خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت: پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала