پوتین نتایج سال رو به پایان در حوزه نظامی را جمع بندی کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشست وسیع مسئولان وزارت دفاع روسیه را برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در این نشست فعالیت های نیروهای مسلح در سال 2022 را جمع بندی و وظایف و اهداف سال 2023 را تعیین کردند.
رئیس جمهورروسیه در ابتدای سخنان خود از سربازان و افسران شرکت کننده در عملیات ویژه نظامی قدردانی کرد و نسبت به انجام تمامی وظایف تعیین شده ابراز اطمینان کرد. اعضای هیئت مسئولان وزارت دفاع روسیه با یک دقیقه سکوت یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی داشتند.
مهمرترین نکات در سخنرانی پوتین از این قرار است:
"پتانسیل و توانایی های نظامی تقریباً همه کشورهای بزرگ ناتو به طور فعال علیه روسیه استفاده می شود. با این وجود، سربازان، گروهبان ها و افسران ما شجاعانه و استوار برای روسیه می جنگند. <...> همه اطلاعات در مورد نیروهای ناتو و وسایلی که فعالانه از آنها استفاده می شود، در طول عملیات نظامی ویژه و مخالفت با ما به خوبی شناخته شده است. شما همه اینها را دارید، همه اینها باید برای ایجاد ساختار نیروهای مسلح ما، برای افزایش توانایی های رزمی نیروهای ما و همچنین خدمات ویژه داخلی مورد استفاده و به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. "
" همه چیزبرای نظامیان از جمله سلاح، دستگاه های دید در شب باید را در بالاترین سطح داشته باشند،. هیچ چیز کوچکی در میدان جنگ، جعبه کمک های اولیه، لباس ها، کفش ها وجود ندارد - همه چیز باید در سطح بالا، مدرن و قابل اعتماد باشد. <... .> هیچ محدودیتی برای عدم وجود بودجه برای ارتش وجود ندارد - کشور همه چیزهایی را که ارتش نیاز دارد فراهم می کند."
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
پوتین ضرورت تکامل بخشیدن به نیروهای هسته ای سه گانه روسیه را خاطرنشان کرد
بسیج نسبی انجام شده برخی از مشکلات را آشکار کرد - این برای همه به خوبی معلوم است و باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد. <...> اول از همه، لازم است سیستم کمیساریای نظامی نوسازی شود. این مربوط به دیجیتالی کردن پایگاه‌های اطلاعاتی، تعامل با مقامات محلی و منطقه‌ای است، به‌روزرسانی نیاز به به‌روزرسانی سیستم دفاع غیر عامل و سرزمینی و تعامل با صنعت دارد. <...> بهبود سیستم انباشت و ذخیره سازی تسلیحات تجهیزات نظامی، منابع مادی برای استقرار واحدها و تشکیلات برای بسیج ضروری است."
در اوایل ژانویه سال آینده، ناو دریاسالار گورشکوف ناوگان اتحاد جماهیر شوروی با جدیدترین سامانه‌های موشکی مافوق صوت دریاپایه زیرکون، که مشابه آن در جهان وجود ندارد، وارد خدمت رزمی می‌شود.
"تجربه عملیات نظامی ویژه نشان داده است که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تقریباً در همه جا صورت می گیرد و چنین زرادخانه ای از وسایل باید در جوخه های جنگی وجود داشته باشد. <...> وسایل نقلیه بدون سرنشین باید به یکدیگر متصل شوند و در یک سیستم اطلاعاتی واحد ادغام شوند. ما تجربه خوبی در توسعه وسایل نقلیه بدون سرنشین زیر آبی داریم و می دانم که این صنعت تمام قابلیت ها را دارد تا طیف وسیعی از وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی و زمینی را با بهترین و بالاترین ویژگی های عملکردی از جمله با عناصر هوش مصنوعی ایجاد کند."
ولادیمیر پوتین اعلام کرد: سطح تسلیحات مدرن در ترکیب نیروهای استراتژیک هسته ای روسیه از 91 درصد فراتر رفته است.
رئیس جمهور روسیه گفت: "در سال جاری، سطح تسلیحات مدرن در نیروهای هسته‌ای استراتژیک از 91 درصد فراتر رفته است. تجهیز مجدد هنگ‌های نیروهای موشکی راهبردی به سامانه موشکی مدرن دارای کلاهک ابر صوت آوانگارد ادامه دارد".
ما به حفظ آمادگی رزمی و بهبود آمادگی رزمی سه گانه هسته ای ادامه خواهیم داد. این تضمین اصلی حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی، برابری استراتژیک و توازن کلی قوا در جهان است.
روسیه تجربه خوبی در توسعه پهپادهای زیر آب دارد، این صنعت قادر به ساخت وسایل بدون سرنشین هوایی و زمینی است.
رئیس جمهور روسیه دستور داد زرادخانه سلاح های ضربتی مدرن گسترش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала