افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیارد تومانی بانک های دولتی در ایران تصویب شد

© Photo / IRNAسید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران
سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
اشتراک
وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت مصوب کرد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی به زودی اضافه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد تسهیلات بانکی اظهار کرد: با توجه به اینکه نارضایتی‌های بسیاری در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بانک‌ها وجود داشت، دولت مصوب کرد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی به زودی اضافه شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران افزود: به طور خاص برای اولین بار در چند دهه اخیر است که جز دو بانک ملی و سپه که تا سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله دارند، تمام بانک‌ها کفایت سرمایه شأن تا ۸ درصد بر پایه صورت‌های مالی ۱۴۰۰ افزایش یابد. با این کار بانک‌ها هم در توان تسهیلات دهی به مردم و هم در مراودات بین المللی می‌توانند از این افزایش سرمایه استفاده کنند که اتفاقی خوب در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهد بود. یعنی دولت به جای اینکه این رقم را صرف کسری بودجه خودش کند، صرف افزایش توان تسهیلات دهی شبکه‌های بانکی کرد.
وی در مورد واریز سود سهام عدالت، گفت: از دیروز پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شد.
خاندوزی ادامه داد: به ازای هر فرد که دارای سهام عدالت است، برای برخی ۵۳۲ هزار تومان و برای برخی ۶۰۰ هزار تومان واریز شده یا خواهد شد.
وی افزود: امروز بانک‌های رفاه، سپه، دی، سامان، رسالت و برخی دیگر از بانک‌ها سود را واریز خواهند کرد. عملیات پرداخت برخی دیگر از بانک‌ها نیز در روزهای پنج‌شنبه و شنبه انجام خواهد شد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آنچه پرداخت شده نیمی از سود سهام عدالت شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ است. نیم دیگر آن تا پایان سال یا در سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала