نیروهای ناتو امنیت پست های بازرسی در شمال کوزوو را افزایش می دهند

© Photo / Bundeswehrاحتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه
احتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
اشتراک
نیروهای عملیات "ناتو-کفور" به دلیل تجمع گسترده صرب ها در نزدیکی یارین، اقدامات امنیتی را در ایست بازرسی های غیرفعال در ورودی کوزوو و متوهیجا افزایش داده اند
به گزارش اسپوتنیک، فعالان جنبش راست جوانان صربستان حوالی ساعت 13:00 به وقت محلی با شعار "هرگز مرزی وجود نخواهد داشت، کوزوو صربستان است!" در ورودی ایست بازرسی های غیرفعال حضور پیدا کردند. "میهن پرستان" صربستان، مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین از طریق شبکه های اجتماعی به این تجمع فراخوانده شدند. جمعیتی نه چندان زیادی حضور پیدا کرده اند. تجمع آنها کاملا مسالمت آمیز دنبال می شود.
ساکنان محلی گفتند: "در شب گذشته در جاده های کنارگذر روستایی متوجه حضور حدود 15 خودرو هامر و چندین کامیون کفور شدیم".
در عمق چند ده متری ایست بازرسی یارین، نظامیان ناتو یک حصار سیم خارداری کشیده و جاده را با خودروهای سنگین نظامی مسدود کردند.
در عین حال، وضعیت متشنج در کوزوو و متوهیا ادامه دارد. پلیس جمهوری خودخوانده کوزوو روز جمعه یکی دیگر از افسران پلیس سابق با ملیت صرب به نام زوران میهایلوویچ را در شمال بازداشت کرد. پیش از آن، همکارش اسلاجان ترایکوویچ در شمال کوسووسکا میتروویچا بازداشت شده بود، او مظنون به جنایات جنگی در جریان درگیری 1998-1999 است. تراژکوویچ سومین افسر پلیس سابق صرب کوزوو بود که پس از میلیان آزیچ و دژان پانتیچ در پریشتینا بازداشت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала