رسانه: اتحادیه اروپا طرح کاهش سقف قیمت گاز را بررسی می کند

صادرات
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا کاهش سقف پیشنهادی قیمت گاز از 275 یورو به 188 را بررسی خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، با اعلام بلومبرگ، نماینده جمهوری چک در شورای اتحادیه اروپا به سایر کشورهای عضو پیشنهاد کرده است که سقف پیشنهادی قیمت گاز را از 275 یورو در هر مگاوات ساعت به 188 یورو در هر مگاوات ساعت کاهش دهند.
خاطرنشان می شود که در براساس این طرح پراگ، مکانیزم تعدیل بازار گاز در صورتی راه اندازی می شود که قیمت قرارداد برای یک ماه آینده و یک سال آینده در شاخص بزرگ ترین هاب گاز اروپا TTF به مدت سه روز از 188 یورو در هر مگاوات ساعت فراتر رود. در عین حال، قیمت TTF باید 35 یورو بالاتر از میانگین قیمت LNG باشد.
در ماه نوامبر، اتحادیه اروپا مکانیسم موقتی را جهت تنظیم بازار گاز برای مهار افزایش شدید قیمت ها پیشنهاد کرد. این مکانیسم در صورت تحقق همزمان دو شرط راه اندازی می شود: قیمت تسویه ماهانه شاخص TTF از 275 یورو در هر مگاوات ساعت برای دو هفته فراتر رود و فاصله بین قیمت TTF و قیمت جهانی LNG حداقل 58 یورو برای 10 روز معاملاتی متوالی باشد.
زمانی که این مکانیسم برقرار باشد، تراکنش با قیمت بالاتر از 275 یورو انجام نخواهد شد.
با این حال، این یک سطح بسیار بالا است: قیمت تسویه قراردادهای آتی ماهانه TTF تنها برای چند روز در آگوست امسال از 275 یورو در کل تاریخ هاب فراتر رفت.
وزرای انرژی اتحادیه اروپا قبلاً در ماه نوامبر در مورد پیشنهاد EC بحث کردند، اما به شدت در مورد سطح محدودیت اختلاف نظر داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала