واکنش روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا

© Sputnik / Grigory SysoevЗаместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко
Заместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: "اتحادیه اروپا به حرکت در مسیری مخرب و خود ویرانگر ادامه می دهد."
به گزارش اسپوتنیک، واکنش روسیه به تصویب بسته نهم تحریم‌های ضد روسیه توسط اتحادیه اروپا در درجه اول با منافع ملی روسیه مرتبط خواهد بود. این را آلکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز شنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد.
گروشکو بیان کرد: "در مورد اقدامات تلافی جویانه، آنها البته در درجه اول با منافع ملی ما مرتبط خواهند بود. و بسیاری از اقداماتی که حاکمیت روسیه را تضمین می کند، از جمله در تمام زمینه های کلیدی، قبلاً انجام شده است. اگر آنها (اتحادیه اروپا) اقداماتی را انجام دهند بیشتر بر منافع آنها تأثیر می گذارد، پس این انتخاب آنهاست."
این دیپلمات ارشد تاکید کرد که هیچ چیز غیرمنتظره ای در بسته تحریمی جدید برای مسکو وجود ندارد. گروشکو گفت: "اتحادیه اروپا به حرکت در مسیری مخرب و خود ویرانگر ادامه می دهد."
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: در نهایت، این دولت‌های کشورهای اتحادیه اروپا هستند که باید پاسخگوی جامعه برای تورم، صنعتی‌زدایی، بحران انرژی و سایر پیامدهای منفی دیگر این سیاست امتناع از همکاری با روسیه باشند.
اتحادیه اروپا روز جمعه نهمین بسته تحریمی را علیه روسیه از ابتدای سال جاری میلادی ارائه کرد. لیست سیاه شامل 141 نفر و 49 شخص حقوقی است، روندی برای محرومیت از پخش چهار شبکه تلویزیونی روسیه در اتحادیه اروپا آغاز شده است، محدودیت هایی برای 3 بانک روسی و همچنین تعدادی ممنوعیت صادرات اعمال شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала