کشف یادداشتی تهدیدآمیز در محل انفجار مرکز فرهنگی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی

© Sputnik / РИА НовостиПосылка со взрывным устройством, которая была отправлена главе Русского дома Дмитрию Сытому в ЦАР
Посылка со взрывным устройством, которая была отправлена главе Русского дома Дмитрию Сытому в ЦАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
اشتراک
در محل انفجار مرکز فرهنگی روسیه به نام “خانه روسی” در جمهوری آفریقای مرکزی، یادداشتی تهدیدآمیز از جانب فرانسوی ها پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، در عکسی از محل انفجار دفتر رئیس مرکز فرهنگی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی، دیمیتری سیتیٍ توسط خبرگزاری اسپوتنیک از نمایندگان پلیس شهر بانگی دریافت شده است، یادداشتی با متن تهدیدآمیزی به عنوان "از همه فرانسوی ها" چاپ شده است.
روی یک کاغذ باریک به زبان روسی چاپ شده است: "این برای تو ازطرف همه فرانسوی هاست. روس ها از آفریقا خارج خواهند شد."
در عکس محل انفجار یک میز با مانیتور و یک کی برد کامپیوتر، تکه‌های یک فنجان، یک شی شیشه ‌ای و دو شی پلاستیکی سیاه دیده می شوند که یکی از آنها شبیه فندک است، دومی کمی کوتاه ‌تر و پهن‌تر است. در کنار آن کیسه بسته پستی “دی اچ ال “قرار دارد. زیر میز یک بلندگوی صوتی بی سیم که لبه اش سوخته است و یک مانیتور دوم دیده می شود.
© Photo / Ambassade de la Federation de Russie en République CentrafricaineЛекция "Русского дома" в городе Банги, ЦАР. Архивное фото
Лекция Русского дома в городе Банги, ЦАР. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
سخنگوی پلیس گفت: "ظاهراً، وی (سیتی) شروع به بررسی نامه های روی میز کرد، بسته را باز کرد، شروع به بیرون آوردن محتویات آن کرد - و یک انفجار رخ داد."
پیشتر، بازرگان روسی یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر، که به مسائل امنیتی در جمهوری آفریقای مرکزی می پرداخت، گزارش داد که سیتی چنین یادداشت تهدیدآمیزی دریافت کرده است.
سوءقصد به سیتی در صبح روز 16 دسامبر انجام شد. به گزارش اسپوتنیک در سفارت روسیه در بانگی، بسته ای حاوی مواد منفجره از طریق یکی از خدمات پستی به نام وی ارسال شد. الکس سویانو مینگئسا از پایتخت توگو، شهر لومه این بسته را ارسال کرده است.
به گفته دیپلمات ها با استناد به پزشکان ، دیمیتری سیتی در اثر این انفجاردچار شوک شد و خون زیادی از دست داد.
درحال حاضر سیتی در بیمارستان است. وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه ولادیسلاو ایلین به اسپوتنیک گفت که وضعیت وی وخیم است.
پلیس این حادثه را یک حمله تروریستی خواند.
همانطور که رئیس پلیس جمهوری آفریقای مرکزی، بینونیو زوکه به اسپوتنیک گفت، سیتی تهدیدهای زیادی دریافت کرد و قبلاً در این مورد به مقامات مراجعه کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала