وزارت خارجه روسیه : آمریکا در برقراری گفتگوی برابر و رقابت عادلانه ناتوان است

© Sputnik / Maksim Blinovواکنش زاخارووا به سخنان ضد ایرانی هوک
واکنش زاخارووا به سخنان ضد ایرانی هوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بیانیه های ایالات متحده در نشست با آفریقا نشان دهنده ناتوانی در مشارکت در گفتگوی برابر است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که بیانیه های ضد روسی و ضد چینی ایالات متحده در جریان اجلاس سران آمریکا و آفریقا نشان دهنده ناتوانی در برقراری گفتگوی برابر و رقابت عادلانه است.
وب سایت این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: "واشنگتن بار دیگر ناتوانی خود را در گفتگوی برابر و رقابت سالم نشان می دهد و تضمین هایش در مورد آزادی انتخاب کشورهای آفریقایی گواهی بر استانداردهای دوگانه است."
همانطور که زاخارووا خاطرنشان کرد، نمونه بارز آن "لایحه موسوم به "مقابله با فعالیت های مخرب روسیه در آفریقا" است که مجازات دسته جمعی را برای هرگونه همکاری با روسیه در نظر گرفته شده است .
وی افزود: چنین محدودیتی در آزادی های اساسی سیاسی و اقتصادی حکایت از رقابت ناعادلانه و تحمیل خشن دستور کار غرب به سایر کشورها دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روسیه با دوستان آفریقایی همبستگی دارد که علیرغم فشارهای عظیم غرب از جمله تهدید به پایان دادن به حمایت مالی، موضع مستقلی را در درجه اول در شرایط پیرامون اوکراین اتخاذ می کنند.
وی افزود: مسکو از حق کشورها برای انتخاب شرکای سیاسی و اقتصادی خود، پیروی از ارزش ها و مسیر تمدنی خود بدون ترس از مجازات حمایت می کند.
زاخارووا گفت: روسیه همکاری صادقانه، دوجانبه سودمند و برابر را بدون اقدامات تنبیهی و تحریم های یک جانبه و دخالت در امور داخلی ارائه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала