اعلام برخی از مشخصات منحصر به فرد موشک قاره پیمای روسی "سارمات"

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک موشک قاره پیمای روسی "سرمات"
شلیک موشک قاره پیمای روسی سرمات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
اشتراک
اعلام برخی از مشخصات منحصر به فرد موشک قاره پیمای روسی "سارمات" موشک بالستیک قاره پیمای روسی "سرمات" ("Sarmat") دارای چنان ویژگی های منحصر به فردی است که قابلیت های سیستم های دفاع ضد موشکی پیشرفته برای مقابله با آنرا از بین برده و باعث می شود در آن بتوان از طیف گسترده ای از تجهیزات جنگی استفاده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سپهبد سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: "سازندگان سامانه موشکی سارمات موفق شدند مشخصات منحصر به فرد این موشک جدید نایل آیند که اهمیت آنها به ما اجازه می‌دهد که بگوییم قابلیت‌های سامانه‌های دفاع موشکی موجود و آینده (برای مقابله با آنها) را بیفایده خواهد کرد".
ژنرال روس خاطرنشان کرد: ، سامانه جدید از بسیاری جهات از سلف خود موشک "وایوودا" ("Voevoda") پیشی می گیرد.
موشک استراتژیکی سرمت به تولید انبوه رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
موشک استراتژیکی "سرمت" به تولید انبوه رسید
کاراکایف افزود: " بخش شتاب‌دهنده کوتاه، جدا شدن سریع تر کلاهک‌ها را تضمین می‌کند و به طور قابل‌توجهی تشخیص موشک پرتاب شده و انهدام آن توسط سلاح‌های ضربتی دفاع ضد موشکی را پیچیده می‌کند".
وی گفت: توانمندی های سامانه موشکی سرمات ادر زمینه نرژی امکان استفاده از برد گسترده ای از تجهیزات جنگی را در این موشک فراهم می کند.
قرار است موشک "سارمات" جایگزین موشک " وایوودا " شود. کار ساخت موشک "سارمات" در سال 2011 آغاز شد. موشک جدید قادر است اهدافی را هم از طریق قطب شمال و هم از طریق جنوب مورد حمله قرار دهد. "سارمات" دارای تجهیزات جنگی جدید بوده و توانایی شکستن سیستم دفاع ضد موشکی را افزایش داده است. اولین پرتاب سارمات در چارچوب برنامه آزمایشات دولتی از پرتابگر زیر زمینی واقع در پایگاه فضایی پلستسک روسیه 20 آوریل 2022 انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала