آلمان مجموعه" برنز بنین" را به نیجریه برمی گرداند

© AP Photo / Berthold Stadler Дворец Бельвю в Берлине
Дворец Бельвю в Берлине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان شخصاً مجموعه "برنز بنین" را که توسط سربازان انگلیسی در قرن نوزدهم به سرقت رفته بود، به نیجریه برمی گرداند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی ولت گزارش داد، آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در حین سفر خود به نیجریه، شخصاً اشیاء هنری موسوم به “برنز بنین” را که توسط سربازان انگلیسی در پایان قرن نوزدهم ضبط شده بود، به نمایندگان برمی گرداند.
این گزارش خاطرنشان می کند که بوربوک در یک هیئت بزرگ پیش از کریسمس به نیجریه می رود: این هیئت شامل کلودیا راث وزیر فرهنگ آلمان، پترا اولزوفسکی وزیر هنر بادن - وورتمبرگ و همچنین مدیران پنج موزه آلمانی است که بزرگترین مجموعه “برنز بنین” در آنها نگهداری می شود . در مجموع 20 اثر تاریخی به نیجریه تحویل داده خواهد شد، اقدامی که باید نشان دهد آلمان چقدر در مورد تجدید نظر در گذشته استعماری خود جدی است.
لوحه هایی که کاخ سلطنتی در پادشاهی بنین (سرزمین نیجریه مدرن) را زینت داده بود، توسط سربازان انگلیسی طی یک عملیات سرکوب کننده در سال 1897 ربوده شدند. اکنون آنها در مجموعه ها و موزه های خصوصی در سراسر جهان هستند. به گزارش روزنامه ولت، امروزه بیش از 1100 شی از “برنز بنین” در حدود 20 موزه در آلمان نگهداری می شود.
آلمان و نیجریه در ماه جولای توافق کردند که مالکیت تمام برنزهای بنین را از مجموعه های آلمانی به نیجریه منتقل کنند و اولین انتقال این آثار هنری در سال جاری انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала