وزارت خارجه ایران همکاری های نظامی کشور را در راستای تعهدات بین المللی خود ارزیابی کرد

وزارت خارجه
وزارت خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
اشتراک
وزارت خارجه ایران: کلیه همکاری های دفاعی و تسلیحاتی ایران با سایر کشورها همسو با حقوق و تعهدات بین المللی ایران بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایران در حوزه نظامی در چارچوب حقوق و تعهدات بین المللی خود با سایر کشورها همکاری می کند. این مطلب در بیانیه وزارت امور خارجه ایران که روز پنجشنبه در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه منتشر شد، آمده است.
موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین، حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و ضرورت پایان بخشی به مخاصمه از طریق راه حل های سیاسی است. همانطور که مکررا از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، ما هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین، در اختیار هیچ طرفی قرار نداده ایم. کلیه همکاری های دفاعی و تسلیحاتی ایران با سایر کشورها نیز همسو با حقوق و تعهدات بین المللی ایران بوده است.
جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری تعهدات قانونی و الزام آور دولتهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه تحت "معاهده تجارت تسلیحات"، تاکید می کند که طبق این معاهده، دولتهای یادشده بصورت "آگاهانه" تسلیحات مرگبار را در اختیار ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای استفاده در جنگ یمن قرار داده اند. بر اساس گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، این تسلیحات در حملات به غیرنظامیان یا اهداف غیرنظامی و ارتکاب جنایات جنگی نقش اصلی داشتند. از این رو، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه با تسلیح و حمایت از ائتلاف در جنگ علیه یمن، در ارتکاب جنایات جنگی احتمالی مشارکت داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала