شرکت متا به "ترویج نفرت" در آفریقا متهم شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت متا و فبسبوک
شرکت متا و فبسبوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
اشتراک
شرکت آمریکایی متا با شکایتی در کنیا روبرو شده که در آن این شرکت به دلیل عدم تعدیل محتوای کافی در فیس بوک متهم به تحریک نفرت و تحریک به خشونت در آفریقا است
به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ با استناد به اسناد دادگاه این مطلب را عنوان کرد و از مطالبه مبلغ حدود 2 میلیارد دلار برای جبران خسارت خبر داد.
این شکایت توسط محققان اتیوپیایی "آبراهام میرگ" و "فیسه ها تکل" و همچنین موسسه حقوق بشر کنیایی کاتیبا با حمایت سازمان غیرانتفاعی Foxglove تنظیم شده است. بر اساس این اسناد، استاد شیمی "آماره مئارگ"، در نوامبر 2021 پس از یک سری پست های نفرت انگیز در رسانه های اجتماعی که خواستار حمله به او شده بودند، در خارج از خانه خود کشته شد.
بر اساس اسناد دادگاه، درخواست‌کنندگان از "متا" می‌خواهند که بیشتر بر روی محتوای تعدیل‌کننده با هدف آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه سرمایه‌گذاری کند، به‌ویژه در کشورهایی که "در برابر جنگ، درگیری، پاک‌سازی قومی و نسل‌کشی آسیب‌پذیر هستند". آنها همچنین از متا می‌خواهند که حقوق و شرایط بهتری را برای ناظران محتوایی که این مناطق را هدف قرار می‌دهند فراهم کند و یک صندوق غرامت 250 میلیارد شیلینگ کنیایی (حدود 2 میلیارد دلار) برای قربانیان نفرت و خشونت ایجاد شده توسط فیس‌بوک ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала