دادستان کل روسیه از اهمیت تبادل تجربه با ایران در زمینه مقابله تلاش ها برای بر هم زدن ثبات سخن گفت

© Photo / IRNAدادستان های کل روسیه و ایران
دادستان های کل روسیه و ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
اشتراک
ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه، تبادل تجربه با همکاران ایرانی در مقابله با تلاش‌های خارجی برای بی‌ثبات کردن اوضاع در کشور را ضروری می‌داند. وی این مطلب را روز چهارشنبه در دیدار غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در سفر به تهران بیان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دفتر دادستانی کل روسیه اعلام کرد: "دادستان کل روسیه مقابله با تلاش‌های خارجی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی و ایجاد زمینه برای ناآرامی‌های گسترده را از جمله موضوعات مهمی خواند که نیاز به تبادل تجربه در چارچوب همکاری‌های دوجانبه دارد. کراسنوف گفت: روسیه با این موضوع درگیر بوده و به نظر من قوانین مؤثر و تاکتیک‌های خاصی در کشور ما شکل گرفته که مقابله مؤثر با این پدیده‌ها و سایر پدیده‌های مشابه از جمله جرایم اطلاعاتی را ممکن می‌سازد.
وی تاکید کرد که به لطف تلاش های روسای جمهور روسیه و ایران، روابط دو کشور به بالاترین سطح شراکت راهبردی رسیده است. کراسنوف گفت: "این در مورد همکاری در زمینه دادگستری نیز صدق می کند." دادستان کل فدراسیون روسیه به شباهت تهدیدها و چالش های پیش روی روسیه و ایران اشاره کرد. رئیس دادستانی روسیه با تاکید بر اینکه فعالیت فعال همکاران ایرانی در چنین جلساتی به نفع همه اعضای انجمن خواهد بود، گفت: منظور من از افراط گرایی، تروریسم، جرایم سایبری، تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سلاح و سایر جرایم خطرناک جنایی است. وی همچنین از برگزاری میزگردی در ایران خبر داد که نمایندگان دادستانی کل روسیه در مورد تجربه خود در مبارزه با جرایم در حوزه اطلاعات و ارتباطات از جمله گردش غیر قانونی ارزهای دیجیتال صحبت کردند. از کراسنوف افزود: "در روسیه، رویه قضایی و تحقیقاتی برای رسیدگی به این تعداد از پرونده ها توسعه یافته است. در صورت علاقه، ما آماده هستیم تا آن را به اشتراک بگذاریم."
وی ابراز اطمینان کرد که اشتراک دیدگاه‌های روسیه و ایران در مورد مسائل جهانی و رویکردهای مشترک برای غلبه بر آنها، کلید همکاری قوی، مؤثر و بلندمدت بین دو کشورها و نهادهای آنها است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала