توافقات ایران و چین برای توسعه همکاری های بانکی و تجاری

© Photo / IRNAایران و چین
ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
قائم مقام بانک مرکزی ایران جزئیات 16 تفاهمنامه همکاری بین ایران و چین را توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که هیات مالی و بانکی ایران و چین طی نشستی بر توسعه همکاری های بانکی و تجاری دو کشور تاکید نموده اند.
بانک مرکزی در این خصوص اعلام کرده است: «در نشست مشترک هیات مالی و بانکی بانک مرکزی با مقامات تامین مالی و بانکی چین که شب گذشته انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌های متقابل، تقویت سازوکارهای مالی - بانکی مشترک، توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و گسترش مناسبات دو جانبه تأکید کردند».
اصغر ابوالحسنی هستیانی قائم مقام بانک مرکزی ایران در خصوص توافقات صورت گرفته در این نشست اظهار داشت: «در این دیدار به منظور فراهم سازی بستر اجرایی قرارداد همکاری‌های راهبری بین دو کشور ایران و چین، بر نهایی‌سازی سازوکارهای مالی و بانکی مناسب در اسرع وقت تأکید و توافق‌های لازم در این باره انجام شد».
وی تاکید کرد که طرفین در این نشست توافق کردند در اسرع وقت در خصوص تسهیل امور بانکی تجار و ایرانیان مقیم چین از جمله دانشجویان تمهیدات لازم را صورت دهند.
قائم مقام بانک مرکزی ایران همچنین خاطرنشان کرد: «طرفین در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها و مذاکرات لازم راجع به تسهیل تبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف صنعتی، ریلی، علمی و فناوری، محصولات کشاورزی و سایر مسائل اقتصادی ایران و چین تأکید کردند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала