دادستان های کل ایران و روسیه برنامه همکاری تا سال 2025 را به امضا رساندند

کراسنوف
کراسنوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
دادستانهای کل ایران و روسیه امروز ضمن دیدار در تهران، برنامه های همکاری نهادههای زیر نظر خود بین سالهای 2025-2023 را به امضا رساندند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه روز سه شنبه در تهران با محمد جعفر منتظری همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو نموده و برنامه همکاری های نهادهای نظارتی ایران و روسیه تا پایان سال 2025 را به امضا رساندند.
در بیانیه دادستانی کل روسیه که روز سه شنبه در نتیجه این دیدار منتشر گردیده تاکید می گردد که ایگور کراسنوف ضمن قدردانی از همتای ایرانی خود بابت دعوت از وی و اشاره به روند مثبت توسعه همکاری ها بین دو کشور، رهبران دو کشور را عاملان اصلی این روند دانسته و این امر را "دارای تاثیر مثبت بر همکاری های دادستانی های کل دو کشور" دانسته است.
در بیانیه دادستانی کل فدراسیون روسیه همچنین ضمن اشاره به اینکه سفر کراسنوف به تهران در راستای ادامه دیدار های بین روسای نهادهای ناظر دو کشور جهت توسعه همکاری بین این دونهاد صورت گرفته است، بیان شده: "در نتیجه این دیدارایگور کراسنوف و محمد جعفر منتظری ضمن تاکید بر اراده خود بر توسعه گفتگوی سازنده در خصوص مسائل مهم جاری که دارای منافع مشترک برای طرفین می باشند، برنامه همکاری بین دادستانی کل فدراسیون روسیه و دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران برای سالهای 2025-2023 و موافقتنامه ایجاد کارگروه مبارزه با جنایات بین ادستانی کل فدراسیون روسیه و دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران را به امضا رساندند".
در این سند همچنین اذعان شده است:"ایگور کراسنوف ضمن اشاره به تکمیل تدریجی فورم همکاری بین نهاد های نظارتی دو کشور، دیدار صورت قبلی در قالب میزگرد که در آن نمایندگان دادستانی روسیه به تبادل تجربه و بهترین اقدامات خود با همکاران ایرانی پرداختند، را عالی ارزیابی نمود".
دادستان کل روسیه همچنین خاطرنشان کرد که دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که ایران نیز امسال به عضویت کامل آن در آمده است، همه ساله نشست هایی را در خصوص موضوعات روز امنیت منطقه ای برگزار می نمایند. وی تاکید کرد: "از همکاریهای مان در این قالب نیز خوشحال خواهم بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала