شورای وزیران انرژی اتحادیه اروپا نتوانستند به توافق در خصوص سقف قیمت برای گاز روسیه برسند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه مجارستان : شورای وزیران انرژی اتحادیه اروپا نتوانستند در خصوص سقف قیمت برای گاز روسیه به توافق برسند.
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که دستیابی به توافق برای تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه در شورای وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا میسر نگردید.
این دیپلمات تاکید کرد: "در شورای انرژی مباحثه بزرگی صورت گرفت، در مجمع عمومی دستیابی به توافق میسر نشد، به این دلیل ادامه کار در قالب دو جانبه صورت خواهد پذیرفت. ژوزف سیکلا وزیر صنعت جمهوری چک ریاست جلسه را بر عهده دارد، من به وی نیز تنها می توانم بگویم که سقف قیم بر روی گاز- ایده بدی می باشد".
وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که بروکسل "به شکل بدی از پس بحران انرژی بر می آید" اگر قیمت محدودی را بر روی سوخت آبی پیشنهاد می کند.
سیازتو افزود: "سقف قیمت بر روی گاز- پاسخ بدی می باشد. بویژه در خصوص مجارستان، زیرا در رابطه با شرایط خاص ما که وابسته به جایگاه جغرافیایی ما می باشد،(این اقدام) به راحتی می تواند امنیت انرژی کشور را تحت خطر قرار دهد".
شایان ذکر است که کمیسیون اروپا در ماه نوامبر پیشنهاد ایجاد ساختاری موقت برای اصلاح بازار گاز را مطرح کرد تا نوسان آنرا کاهش داده و همچنین شهروندان و تجار را از جهش های شدید قیمت گاز در امان نگه دارد. این طرح از جمله پیشنهاد تعیین سقف قیمت برای گاز صادراتی روسیه را در بر می گیرد.
سقف قیمت نفت روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
داده نمایی
سقف قیمت نفت روسیه +‌ داده نمایی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала