گزارش و تحلیل

بهترین تانک ها، موشک ها و زیردریایی های روسیه کجا تولید می شود؟

© Sputnik / RIA News  /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий на бронеавтомобиле "Тигр" Вооруженных сил РФ в районе города Изюм
Военнослужащий на бронеавтомобиле Тигр Вооруженных сил РФ в районе города Изюм  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
"آرماتا"، "زیرکن" و "پوزئیدون"
به گزارش اسپوتنیک صنایع دفاعی روسیه تسلیحات مدرن را در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهد. تنها از اوایل دسامبر تا کنون، ارتش دسته دیگری از جنگنده های Su-35S، تانک های مدرن T-72B 3M و جدیدترین مجموعه شناسایی را دریافت کرد. ما در مورد شرکت هایی که این سلاح های مدرن را توسعه و تولید می کنند با شما صحبت می کنیم.
تانک های روسیه
© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر آرماتا
آرماتا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
کنسرن "اورالواگونزاود" بزرگترین توسعه دهنده و سازنده خودروهای زرهی در کشور است. در ماه اوت، این کنسرن دسته ای از T-90M را به وزارت دفاع روسیه تحویل داد. و در ماه سپتامبر، نشریه آمریکایی Popular Mechanics، تی-90 ام را به عنوان بهترین تانک عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین معرفی کرد. تانک بهبود یافته یک ماژول برجک طراحی جدید، یک توپ 2A82-1M و سیستم حفاظت دینامیکی Relikt دریافت کرد. همچنین T-90M مجهز به سیستم کنترل آتش مدرن و یک مسلسل ضد هوایی کنترل از راه دور شد. ارتش همچنین خودروهای تعمیری زرهی BREM-1M را دریافت کرد. علاوه بر T-90M، شرکت های این واحد تانک های ارتقا یافته T-72B 3M، خودروهای جنگی پشتیبانی تانک Terminator و سیستم های شعله افکن سنگین TOS-1A Solntsepek را تولید می کنند.
پیشرفته ترین توسعه واحد Uralvagonzavod - تانک T-14 است که بر اساس پلت فرم شنی آرماتا ساخته شده است. تانک با برجک خالی از پرسنل مجهز به سامانه محافظت فعال افغانیت و سیستم تشخیص همه جانبه هدف است. همچنین این خودرو محافظت پویا "مالاشیت" را دریافت کرد. برنت ایستوود، ستون نویس نشریه آمریکاییForty Five 19، حدس زده که این تانک می تواند در سال 2023 در نبرد مورد استفاده قرار گیرد.
سلاح "کلاشنیکف"
© Sputnik / Kirill Bragaسلاح "کلاشنیکف"
سلاح کلاشنیکف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
تولید کننده اصلی سلاح های سبک در روسیه کنسرن کلاشنیکف است. اینها چندین شرکت از جمله کارخانه مکانیکی ایژفسک هستند که تفنگ های تهاجمی AK-12 را تولید می کنند. تفنگ خودکار کالیبر 5.45 میلی متر دستگاهی برای نصب تجهیزات اضافی و قنداق تاشو دریافت کرد. وزارت دفاع همچنین قراردادی را با شرکت کلاشنیکف برای تحویل تفنگ های تک تیرانداز چوکاوین منعقد کرد که جایگزین اسلحه تک تیرانداز دراگونف در نیروها خواهد شد. شرکت Zala Aero متعلق به شرکت کلاشنیکف پهپادهای کامیکازه Lancet و Cube تولید می کند.
هلیکوپترهای جنگی
© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Вертолет Ка-52 ВКС РФ выполняет боевое задание в ходе специальной военной операции на Украине
Вертолет Ка-52 ВКС РФ выполняет боевое задание в ходе специальной военной операции на Украине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
طراحی، آزمایش و تولید آزمایشی هلیکوپترهای Mi و Ka توسط مرکز ملی مهندسی هلیکوپتر به نام M.L. Mil و Камоv N.I. می باشد. نیروهای هوافضای روسیه مجهز به هلیکوپترهای رزمی مدرن Ka-52 و Mi-28N با یک روتور اصلی و یک روتور دم هستند. هر دو هلیکوپتر توانند سلاح های موشکی هدایت شونده را حمل کنند. Mi-28N در کارخانه Rostvertol"" Rostov تولید می شود و Ka-52 در Arseniev Aviation Company Progress ساخته می شود.
جنگنده های اصلی روسیه
© Photo / RosoboronexportПерспективный многофункциональный истребитель Су-57Э
Перспективный многофункциональный истребитель Су-57Э - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
United Aircraft Corporation شرکت های بزرگ هواپیماسازی روسیه را متحد می کند. در اوایل دسامبر، این شرکت یک سری دیگر از جنگنده های نسل Su-35S 4++ را به وزارت دفاع تحویل داد. این هواپیماها در کارخانه هوانوردی یوری گاگارین در کامسامولسک بر آمور ساخته شده اند. این کارخانه علاوه بر Su-35S، جنگنده نسل پنجم روسی Su-57 را نیز تولید می کند. هواپیمای توسعه یافته در دفتر طراحی آزمایشی P.O. Sukhoi به بهبود خود ادامه می دهد و در اکتبر Su-57 ارتقا یافته اولین پرواز خود را انجام داد.
و در ماه نوامبر، مجموعه ای از جنگنده های Su-30S M2 و هواپیماهای آموزشی رزمی Yak-130 توسط کارخانه هوانوردی ایرکوتسک به بخش دفاع تحویل داده شد.
سازندگان سیستم های دفاع هوایی روسیه
© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Система предупреждения и воздействия на основе стационарных боевых модулях "Прометей"
Система предупреждения и воздействия на основе стационарных боевых модулях Прометей  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
در ماه ژوئیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، ستاره طلایی قهرمان فدراسیون روسیه را به یان نویکوف، مدیر کل کنسرن دفاع هوافضای آلماز-آنتی اهدا کرد. حیطه فعالیت اصلی این کنسرت توسعه و تولید تجهیزات دفاع هوایی است. به طور خاص، آلماز-آنتی سیستم ها و مجتمع های موشکی ضد هوایی S-350 Vityaz، S-400 Triumph و S-500 Prometheus را تولید می کند. در ماه مه، S-500 ها شروع به خدمت کردند. این مجموعه هم قابلیت دفاع هوایی و هم دفاع موشکی را دارد.
زیردریایی های هسته ای روسیه
© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка экипажей АПЛ на учебно-тренировочном комплексе в Мурманской области
Подготовка экипажей АПЛ на учебно-тренировочном комплексе в Мурманской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
زیردریایی های هسته ای استراتژیک پروژه 955 "بوری" (955A "Borey-A") که موشک های بالستیک "بولاوا" را حمل می کنند، جزء دریایی سه گانه هسته ای روسیه هستند. آنها توسط دفتر طراحی مرکزی Rubin برای تکنیک دریایی توسعه یافته اند و در کارخانه Sevmash ساخته می شوند. این شرکت همچنین زیردریایی های هسته ای چند منظوره از پروژه 885M Yasen-M در دفتر طراحی مالاشیت را طرح ریزی و تولید می کند. این زیردریایی ها حامل موشک های کروز هستند که می توانند اهداف زیر آب، سطحی و زمینی را مورد اصابت قرار دهند.
در ماه ژوئیه، Sevmash یک زیردریایی هسته ای ویژه K-329 Belgorod از پروژه 09852 را به نیروی دریایی روسیه تحویل داد، که حامل وسایل نقلیه بدون سرنشین استراتژیک زیر آبی از نوع پوزئیدون خواهد بود.
کارخانه کشتی سازی برای سفینه های "دریاسالار"
© Sputnik / Nikolay Protopopov /  مراجعه به بانک تصاویر Корабль проекта 22350 "Адмирал флота Касатонов" на судостроительном предприятии "Северная верфь" в Санкт-Петербурге
Корабль проекта 22350 Адмирал флота Касатонов на судостроительном предприятии Северная верфь в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
در 6 دسامبر، سومین کشتی پروژه 22350، ناوچه Admiral Golovko، اولین مرحله آزمایشات دریایی کارخانه را در خلیج فنلاند با موفقیت به پایان رساند. این کشتی اولین حامل تمام وقت موشک های کروز مافوق صوت زیرکن خواهد بود. شش ناوچه دیگر در شرکت Severnaya Verf در سن پترزبورگ قرار دارد و دو کشتی هم اینک به ناوگان تحویل داده شده است. به گفته ایگور اورلوف، مدیر کل این شرکت، پنج ناوچه پروژه 22350 دیگر در Severnaya Verf مستقر خواهند شد. در سن پترزبورگ، ناوهای پروژه 20380 و ناوهای پروژه 20385 مجهز به سامانه موشکی "اوران" با موشک های ضد کشتی X-35U در حال ساخت هستند، این ناوها دارای سیستم موشک انداز عمودی هستند که امکان استفاده از موشک های کالیبر، اونیکس و زیرکن را فراهم می کند. در اوایل دسامبر، پروژه 20380 – ناوچه مرکوری ساخته شده در Severnaya Verf مورد آزمایش قرار گرفت.
اسلحه سوپر سونیک روسیه
© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی روسیه
ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
روسیه سلاح های مافوق صوت را توسعه و تولید می کند. در اوت 2021، وزارت دفاع قراردادی را برای تحویل دسته ای از موشک های مافوق صوت "کینژال" امضا کرد. مجموعه ای با یک موشک و یک هواپیمای حامل میگ 31 توسط دفتر طراحی ماشین سازی کولومنا همراه با شرکت هواپیماسازی میگ روسیه توسعه یافته است.
ژنرال سرگئی سوروویکین خاطرنشان کرد که موشک‌های کینژال در اصابت به اهداف مؤثر بودند.
همچنین در روسیه موشک های ضد کشتی مافوق صوت زیرکن تولید می شود. این مهمات در واحد علمی و تولیدی مهندسی مکانیک Reutov توسعه و تولید شده است. در ماه اوت، سرگئی شویگو، وزیر دفاع از آغاز تولید انبوه موشک های جدید و ادامه تولید موشک های کینژال خبر داد. وی خاطرنشان کرد: "این نکته دیگری است که نشان می دهد ما از انزوا دور هستیم و مجموعه صنعتی- نظامی ما مثل سابق کار می کند - کاملاً قابل اعتماد و مطمئن."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала