برنامه توسعه راهبرد ناوگان هوایی نظامی ایران موفقیت آمیز بوده است

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر Полет истребителя Су-27
Полет истребителя Су-27 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: ایران برای توسعه ناوگان نظامی نیازمند کمک هیچ کشوری نیست و تاب آوری در این خصوص را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش اظهار کرد: هم اکنون از لحاظ سرمایه نیروی انسانی صنعت هوانوردی ایران در کنار تحریم ها به برتری دست یافته و به سمت عملیات محور بودن در حال حرکت هستیم.
وی اضافه کرد: برنامه توسعه راهبرد ناوگان هواپیمایی شامل راهبرد خرید هوشمندانه، تاب آوری ناوگان، درون زایی برون نگر و تکامل تدریجی با همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای جمهوری اسلامی هم اکنون در حال پیگیری است.
امیر سرتیپ خواجه فرد با بیان اینکه اتکا به توان داخلی از مزیت تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی است افزود: هم اکنون ایران در این صنعت در بخش نظامی و غیر نظامی تنها به شرکت های دانش بنیان داخلی وابستگی دارد که این وابستگی برای همه شیرین است.
وی گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تولید بسیاری از شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت هوایی ایران تا کنون در کنار آنها بوده و امروز می توانیم با اتکا به این توان، دستور رییس جمهور در حوزه توسعه ناوگان را به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران یادآور شد: هم اکنون مسیرهای خوبی در صنعت هوایی کشور در حال طی شدن است به گونه ای که در حوزه غیر نظامی در حال همکاری با برخی کشورها هستیم و در حوزه نظامی نیز نیازمند دریافت هیچ گونه کمکی از سایر دولت ها نیستیم.
۹۰ شرکت ایرانی و خارجی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای زمینه صنعت هوای در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش حضور دارند.
در این نمایشگاه ۸۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی از کشور های روسیه، چین و اتیوپی آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت هوایی را ۲۲ تا ۲۵ آذر به نمایش می گذارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала