آرامکو به دنبال سرمایه‌گذار برای پروژه گازی

© AP Photo / Michael Sohnآماده باش عربستان در مقابل حمله احتمالی به تاسیسات آرامکو
آماده باش عربستان در مقابل حمله احتمالی به تاسیسات آرامکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2022
اشتراک
کارشناس اقتصادی عربستان سعودی: آرامکو عربستان در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای توسعه یکی از بزرگترین میادین گازی جهان است.
سلیمان عبدالمحسن العساف، کارشناس اقتصادی سعودی، دربرنامه اسپوتنیک عربی درباره این خبر که آرامکو عربستان در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای توسعه یکی از بزرگترین میادین گازی جهان است و عربستان سعودی حاضر به کمک به کشورهای نیازمند در شرایط بحران جهانی انرژی می باشد، توضیح داد:
"من معتقدم که عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری در انرژی از جمله در بخش نفت و گاز را افزایش خواهند داد. یک سری شرایط حاکی از این امر هستند. امروزه جهان با رکود اقتصادی مواجه است و هزینه بهره برداری از میادین ارتباط مستقیمی با مشکلات اقتصادی دارد. از این رو کشورهای حوزه خلیج فارس در حال اجرای پروژه هایی برای توسعه میادین موجود و جستجوی میادین جدید هستند. عربستان سعودی به دلیل وجود میادین اکتشاف نشده زیاد به تولید گاز علاقه مند است علاوه بر این، گاز در صنعت پتروشیمی استفاده می شود که یک جنبه حیاتی است. عربستان سعودی نه تنها به صادرات نفت، بلکه به توسعه میادین جدید و بهره برداری از آنها برای تولید محصولات پالایشگاهی نیاز دارد که این امر می تواند پادشاهی عربستان سعودی را به یک بازیگر اصلی در بازار نفت و گاز تبدیل کند.
علاوه بر این، بسیاری از کشورها می توانند در اجرای این پروژه مشارکت کنند. به عنوان مثال می دانیم که روسیه در جایگاه پیشرو قرار دارد و تجربه زیادی در زمینه تولید گاز دارد و آمریکا نیز در این زمینه تجربه دارد. این امکان وجود دارد که کره و ژاپن در زمینه تولید و سایر صنایع مهم با ما همکاری کنند. من فکر می‌کنم که می‌توانیم با روسیه و سایر کشورها بر اساس نیازها و منافع خود و توسعه توانایی‌های عربستان سعودی در این زمینه همکاری کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала