پیشنهاد استفاده از سیم کارتهای قدیمی در مصارف پزشکی

© Photo / University of Maryland School of MedicineОперация по пересадке свиного сердца человеку хирургами медицинского центра Университета Мэриленда
Операция по пересадке свиного сердца человеку хирургами медицинского центра Университета Мэриленда  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
اشتراک
دانشمندان طی مطالعاتی راهی برای استخراج فلزات مفید از وسایل الکترونیکی استفاده شده یافته اند
به گزارش اسپوتنیک، یک گروه بین المللی از دانشمندان به روشی سازگار با محیط زیست برای بازیافت سیم کارت های قدیمی، کارتریج های چاپگر و سایر تجهیزات به منظور دستیابی به فلزات مختلف را دست یافتند. روش استخراج طلا توسط متخصصان دانشگاه کالیاری (ایتالیا) پیشنهاد شد، فرآیند استفاده از فلزات توسط دانشمندان کالج امپریال لندن (بریتانیا) شرح داده شد.
کارشناسان خاطرنشان کردند که معمولا سیم کارت های قدیمی یا کارتریج های چاپگر بازیافت می شوند، در حالی که فلزات ارزشمند را می توان از آنها جدا کرد. دانشمندان پیشنهاد کردند که از معرف های سازگار با محیط زیست برای استخراج نیکل، مس، نقره و طلا از فناوری قدیمی استفاده کنند و سپس از آنها به عنوان کاتالیزور واکنش برای تولید دارو استفاده کنند.
در طول این مطالعه، تیمی از دانشمندان ترکیب طلا را در طیف وسیعی از واکنش‌هایی که معمولاً در تولید دارو استفاده می‌شود، آزمایش کردند. بنابراین، آنها موفق شدند از طلای استخراج شده در ساخت داروهای ضد التهاب و مسکن استفاده کنند.
شان مک کارتی، یک محقق گفت: "یک کامپیوتر معمولی حاوی فلزات گرانبهاتر از سنگ معدن استخراج شده است".
پروفسور جیمز ویلتون الی، سرپرست تیم تحقیق، گفت: "رویکرد ما کاهش زباله‌هایی است که از قبل در جوامع ما وجود دارد و آن‌ها را به یک منبع ارزشمند تبدیل می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала