رئیس جمهور مخلوع پرو از استعفا امتناع می کند

© AP Photo / Guadalupe PradoШкольный учитель Педро Кастильо приветствует с балкона штаб-квартиры партии Peru Libre в Лиме после официального объявления его избранным президентом Перу
Школьный учитель Педро Кастильо приветствует с балкона штаб-квартиры партии Peru Libre в Лиме после официального объявления его избранным президентом Перу  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
اشتراک
پدرو کاستیلو رئیس جمهور مخلوع پرو در نامه ای دست نوشته از مردم این کشور خواست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نشناسند
به گزارش اسپوتنیک، وبلاگ "پدرو کاستیو"، رئیس جمهور سابق پرو که پیشتر به اتهام سوء استفاده از قدرت بازداشت شده بود، نامه ای دست نویس منتشر کرد که در آن این سیاستمدار امتناع خود را از استعفا اعلام کرده و از مردم می خواهد که نتایج انتخابات برنامه ریزی شده را به رسمیت نشناسند.
در متن نامه کاستیلو آمده است: "من برای شما می‌نویسم تا مجدداً تأکید کنم که به مأموریت مردمی و قانون اساسی که به عنوان رئیس‌جمهور دارم، وفادار بوده، قصد استعفا نداشته و از وظایف عالی و مقدس خود دست نخواهم کشید".
وی در این دست نوشته اشاره کرد:" آنچه اخیراً غاصبان اعلام کرده اند، چیزی نیست جز خروش کودتاچیان راست نیست. بنابراین مردم نباید گرفتار بازی کثیف آنها در مورد انتخابات جدید شوند. مجلس موسسان، از مسخره کردن من دست بردار! اکنون! آزادی فوری! ".
در 7 دسامبر، کاستیو که به عنوان رئیس جمهور پرو فعالیت می کرد، پارلمان را تصمیم داشت برای سومین بار استیضاح او را بررسی کند، منحل کرد. با این حال، نمایندگان مجلس همچنان برای تشکیل جلسه حضور پیدا کرده و در مورد استعفای وی تصمیم گیری کردند. این سیاستمدار به اتهام فتنه و سوء استفاده از قدرت بازداشت و به مدت هفت روز در بازداشت موقت قرار گرفت. معاون رئیس جمهور پرو، دینا بولوارته، یک روز قبل از پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در سال 2024، در کنگره سوگند یاد کرد و اولین رئیس جمهور زن این کشور شد.
مجلس مؤسسان در پرو کنگره ای از نمایندگان مردم است که پنج بار در قرن 19 و 20 برگزار شده است. آخرین بار در سال 1992 و پس از آن بود که رئیس جمهور "آلبرتو فوجیموری"، مجلس سنا و مجلس نمایندگان را برای تصویب قانون اساسی جدید منحل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала