درخواست وزارت خارجه چین برای همکاری در مقابله با ضدجهانی گرایی آمریکا

© AP Photo / Andy Wongساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن
ساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
اشتراک
وزارت خارجه چین می گوید همه کشورها باید برای مقابله با ضدجهانی گرایی آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه وزیر خارجه چین گفت: همه کشورها باید برای مقابله با تفکر ضد جهانی شدن ایالات متحده که ویرانگر قوانین بین المللی است، همکاری کنند.
وزرای امور خارجه چین و کره جنوبی روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کردند و در جریان آن روابط دو کشور، وضعیت منطقه و جهان از جمله موضوع شبه جزیره کره را مورد بررسی قرار دادند.
در بیانیه وزارت خارجه چین به نقل از وزیر امور خارجه این کشور آمده است: امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و کره جنوبی است. پکن مایل به همکاری با سئول برای حفظ جهت مشترک حسن همجواری و دوستی، تقویت ارتباطات راهبردی، تمرکز بر همکاری سودمند متقابل، و ترویج توسعه سالم و پایدار روابط چین و کره جنوبی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: چین به همراه کره جنوبی آماده تضمین امنیت و تداوم زنجیره های صنعتی و زنجیره تامین، حفاظت از سیستم تجارت آزاد بین المللی و تقویت هماهنگی و همکاری در زمینه مسائل منطقه ای و جهانی است.
وانگ یی با بیان موضع خود در مورد تصویب قانون موسوم به "Chip Act" و "قانون کاهش تورم" توسط ایالات متحده، تأکید کرد که "اقدامات ایالات متحده آسیب ملموسی به حقوق و منافع مشروع همه کشورها وارد کرده است. از جمله چین و کره جنوبی، بار دیگر ثابت می کند که ایالات متحده دقیقاً نابود کننده قوانین بین المللی است و نه خالق آنها."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала