تظاهرات در مقابل ساختمان پارلمان در پایتخت مونتنگرو

© Fotolia / DdsignВид Подгорицы, столицы Черногории
Вид  Подгорицы, столицы Черногории - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
اشتراک
به گفته رسانه های محلی در پودگوریتسا پایتخت مونتنگرو تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان پارلمان شکل گرفت
به گزارش اسپوتنیک، با اعلام رادیو و تلویزیون مونتنگرو، تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل ساختمان پارلمان در پودگوریتسا در اعتراض به قانون اختیارات رئیس جمهور شکل گرفت.
شرکت کنندگان در تظاهرات مقابل پارلمان، حصار امنیتی را شکستند و پس از آن که پلیس گاز اشک آور پرتاب کرد، شعار "خیانت، خیانت" سر دادند. برخی از تظاهرکنندگان به سوی پلیس سنگ و اشیاء دیگر پرتاب کردند. هسته اصلی معترضان جنبش "به اندازه کافی وجود داریم" است که با جنبش میهنی "کومیتا" مرتبط است و از نظر ایدئولوژی به حزب دموکراتیک سوسیالیست های رئیس جمهور جوکانوویچ نزدیک است.
نمایندگان پارلمان مونته نگرو روز دوشنبه پس از یک بحث طولانی، تغییراتی را در قانون رئیس جمهور این کشور تصویب کردند که اختیارات وی را در اعطای اختیار به نامزد تشکیل دولت محدود می کند.
رئیس جمهور "میلو جوکانوویچ" پیشتر از امضای اولین پیش نویس سندی که او را مجبور می کرد تشکیل دولت را به مخالف سیاسی میودراگ لکیچ بسپارد، امتناع کرده بود.
این بار نیز مانند ماه نوامبر، 41 نماینده از 81 نماینده پارلمان به لایحه نهایی رای دادند؛ طبق قانون اساسی، رئیس جمهور جوکانوویچ باید آن را امضا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала