ووچیچ، آمریکا و پریشتینا را به عدم پایبندی به توافقات در مورد کوزوو متهم کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت که ایالات متحده و پریشتینا به هیچ توافقی که در مورد کوزوو حاصل شده است، پایبند نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، ووچیچ رئیس جمهور صربستان، روز یکشنبه در پی تهدید مقامات آلبانیایی کوزوو مبنی بر برداشتن اجباری سنگرهای صرب ها در شمال این استان، شورای امنیت ملی صربستان را تشکیل داد. وی تصریح کرد که بلگراد رسما به مبارزه بر سر موضوع "کوزوو" و "متوهیا" با تمام ابزارهای قانونی ادامه خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد که "پریشتینا" باید جامعه صرب (CSO) را بر اساس توافقنامه بروکسل در سال 2013 تشکیل دهد.
یک روز قبل، صرب های کوزوو به دلیل بازداشت پلیس سابق جمهوری خودخوانده، دژان پانتیچ، توسط مقامات آلبانیایی کوزوو، موانعی در بزرگراه های شمال استان ایجاد کردند. پانتیچ که به همراه همکارانش در ماه نوامبر استعفا داد، روز شنبه در ایست بازرسی یارین هنگام ورود از صربستان مرکزی به ظن "تروریسم" بازداشت شد.
شب هنگام، معترضان برای محافظت از سنگرها چادرهایی برپا کردند. پلیس جمهوری خودخوانده کوزوو، به نوبه خود، ایست بازرسی یارین ورودی این منطقه را برای خودروها و عابران پیاده از صربستان مرکزی به شمال منطقه مسدود کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала