هشدار کارشناسان درباره خطر گدازه های آتشفشان فوئگو گواتمالا

© AP Photo / Marco Di Marcoآتشفشان
آتشفشان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
کارشناسان در مورد حطرات احتمالی ناشی از فوران آتشفشان فوئگو در گواتمالا که همچنان به فوران ادامه می دهد، هشدار دادند
به گزارش اسپوتنیک، بولتن موسسه ملی لرزه نگاری، آتش فشان شناسی، هواشناسی و هیدرولوژی گواتمالا "اینسیوومه" در بیانیه ای گفت:" آتشفشان فوئگو در شب شنبه 10 دسامبر شروع به فوران کرد که منجر به فرود جریان های گدازه ای از طریق دره های لاس لاجاس و سنیس شد.در حال حاضر، فوران آتش فشان ادامه دارد".
جریان‌های گدازه‌ای در امتداد دامنه‌های غربی و جنوبی آتشفشان فوئگو فرود می‌آیند، کارشناسان "اینسیوومه" انفجارهای جدید قوی را رد نکردند و نزدیک شدن به دره‌های آتشفشان را به دلیل دمای بالای گازها توصیه نکردند.
همچنین به هواپیماهای غیرنظامی توصیه می شود به دلیل وجود خاکستر در فاصله تا 125 کیلومتری شمال شرق، شرق و جنوب شرق برای تردد هوایی در منطقه آتشفشان فوئگو اقدامات احتیاطی را انجام دهند.
Fuego فعال ترین آتشفشان در آمریکای مرکزی نامیده می شود، این آتشفشان در حدود 45 کیلومتری غرب پایتخت گواتمالا واقع شده است. ارتفاع این آتشفشان از سطح دریا 3763 متر است. فوران قدرتمند این آتشفشان در ژوئن 2018 بر زندگی 1.7 میلیون نفر از تقریباً 16.6 میلیون نفر در این کشور تأثیر گذاشت. در آن زمان حداقل 190 نفر قربانی فوران آتشفشان شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала